پیام میرحسین موسوی به نیروهای مسلح: توانایی‌هایی شما برای دفاع از مردم است نه سرکوب؛ در سمت حقیقت، در سمت ملت بایستید

زیتون- میرحسین موسوی، رهبر جنبش سبز، در پیامی که مخاطبان اصلی آن را می‌توان نیروهای مسلح قلمداد کرد، خطاب به آن‌ها نوشت«در سمت حقیقت، در سمت ملت بایستید».

در آغاز در این پیام که در کانال تلگرامی کلمه منتشر شده، از مهسا امینی با عنوان «دختر ایران، دختر کردستان، دختر انسان» یاد شده است که «با مرگ دلخراش خود، تاریخ را در زمین و آسمان ورق می‌زند».

میرحسین در ادامه این پیام نیروهای مسلح را صریحا مخاطب قرار داده  و گفته «توانایی‌هایی که به شما محول شده برای دفاع از مردم است و نه سرکوب؛ برای حراست از مظلومان است نه نوکری قدرتمندان و جباران؛ برای آرامش توده‌های میلیونی و به‌ویژه فرودستان است نه تثبیت قدرت صاحب‌منصبان غافل. امید آنکه توفیق داشته باشید در سمت حقیقت، در سمت ملت بایستید»

متن کامل  این پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

دختر ایران، دختر کردستان، دختر انسان
مهسا امینی که از آرزوهایش گرفته شد، با مرگ دلخراش خود، تاریخ را در زمین و آسمان ورق می‌زند.

آری خون مظلومان از قهر جباران قدرتمندتر، و روز مظلومان از زور ستمکاران پیروزمندتر است و نیز دین آنها از دین اجبار و اکراه ماشین گشتی‌ها، روشنایی‌بخش‌تر.

جا دارد در این شرایط حساس و غمبار، به همه‌ی نیروهای مسلح، عهد و پیمان‌شان را در پاسداری از سرزمین‌مان ایران و جان و مال و حقوق مردم یادآوری نمایم.

امروز که زنان و مردان ملت ما به یاد و نشان او و صدها مطالبه‌ی فراموش‌شده‌ی دیگر به‌پاخاسته‌اند هیچکس حق ندارد با دستور آمران، چون عاملی چشم‌بسته، در مقابل آحاد ملت خود بایستد و عهد و پیمان خود را با ملت خویش از یاد ببرد.

بدیهی است که توانایی‌هایی که به شما محول شده برای دفاع از مردم است و نه سرکوب؛ برای حراست از مظلومان است نه نوکری قدرتمندان و جباران؛ برای آرامش توده‌های میلیونی و به‌ویژه فرودستان است نه تثبیت قدرت صاحب‌منصبان غافل. امید آنکه توفیق داشته باشید در سمت حقیقت، در سمت ملت بایستید.

میرحسین موسوی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

7 پاسخ

  1. آقای رضا صدر!

    ١-من بشخصه با این جمله شما مبنی بر اینکه«مردم ایران، میرحسین موسوی را جهت تشکیل دولت انتقال، اصلح می دانند.»هیچ مخالفتی ندارم‌؛منتهی درصورت امکان قبول زحمت کنید و بفرمائید که پایه و اساس ادله شما بر کدام سنجش آماری و داده های عینی استوار است و شواهد و مستندات شما چیست.

    ٢-تجربه زیست شده من گواه آنست که موسوی خواستار بر چیدن شدن «جمهوری اسلامی* که نه»نظام مقدس نبوده و نیست و نخواهد بود؛عزل فرزانه نظام مقدس که توهمی بیش نیست؛لازم باشد توضیح می دهم که چرا توهم است.

    *مرحوم منتظری با ٣دهه تاخیر در سال ٨٨ صریحأ اعلام کرد که این نظام نه اسلامی است،نه جمهوری؛منتهی همه کسانی که سال ٨٨ از سر جَو زده گی به او لقب رهبر معنوی جنبش سبز دادند؛حرف و سخنش را فهم نکردند و تا امروز هنوز می گویند:جمهوری اسلامی.

    با درود و بدرود.لطیف حسین زاده.

  2. سلام و درود
    انشاءالله زنده باشیم و علت انتساب این عنوان «جان بیدار» به مرحوم خمینی را از خود مهندس جویا شویم.

    در این خصوص به شخصه مطالعه زیادی کردم و احساس میکنم که ایشان در این خصوص دچار «کیش شخصیت» نشده و منصفانه و از روی آگاهی عمیق که نسبت به کنش، روش و منش ایشان در آن وانفسای انقلاب و جنگ و مدیریت کشور در میانه تنگناهای موجود و طمع قدرت و ثروتی که سوای رقبای قدر و سمج «مجاهدین خلق و . . . »، تک به تک یاران و همراهان ایشان را نیز کمابیش مسحور خود کرده بود و ایشان نیز چاره ای جز اعتماد بر عده ای و همراهی و همکاری با آنان برای پیشبرد امور کشور و در مواردی برخورد قهرآمیز اجتناب ناپذیر با افراد و جریانات خودسر نداشت، چنین عبارتی را در خصوص ایشان بکار برده اند.

    امید که در آینده ای نیک برای سرزمین عزیزمان ایران، ایشان در نوشته های خود در حصر پرده از این عنوان پر سر و صدا در خصوص رهبری امام در دهه اول انقلاب بردارند.

    ایدون باد.

  3. مردم ایران، میرحسین موسوی را جهت تشکیل دولت انتقال، اصلح می دانند.
    ان شا الله به زودی علی خامنه ای عزل و بساط جمهوری اسلامی جمع خواهد شد و وطن به دست و آغوش مردم باز خواهد گشت.

  4. یکی به موسوی بگه حجاب اجباری میراث همان جان بیدار مورد نظر اوست که هنوز جنایت می کند و قربانی می گیرد
    امیدوارم که موسوی زنده باشد و در بعد از پیروزی پاسخگوی مسولیت های خود در دوران نخست وزیری خدای دهه شصت باشد. او نخست وزیر امام بود و در جنایت های آن جان بیدار مباشرت داشت.

    1. این طرز تفکر یا از ایادی ولایت فقیه هست (سایبریها) یا غیر مستقیم به نفع ولایت وقیح

  5. مهندس موسوی انسانی شریف و ملی گرا و مصدقی و به معنای واقعی کلمه فکر و ذکر ایشان منافع ملت است، از خدا می خواهیم طول عمر به ایشان عنایت فرماید و با هم جشن پایان دیکتاتوری ولایت وقیح را برگزار کنیم.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »