انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران از بازداشت دست‌کم ۱۰ روزنامه‌نگار از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی خبر داد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از بازداشت یا احضار دست‌کم ۱۰ روزنامه‌نگار از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی خبر داد و خواهان آزادی فوری افراد نام‌برده شد.

بر اساس این گزارش نیلوفر حامدی، روح‌الله نخعی، فاطمه رجبی، علیرضا خوشبخت، مجتبی رحیمی، ویدا ربانی، الهه محمدی، الناز محمدی، حامد شفیعی و یلدا معیری از جمله روزنامه‌نگارانی هستند که نیروهای امنیتی ضمن تفتیش خانه‌های آن‌ها، شماری را بازداشت و شماری را احضار کرده‌اند.

انجمن صنفی در بیانیه خود در مورد تشدید فشارها بر روزنامه‌نگاران در پی پوشش خبرهای مربوط به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و «خطر تضعیف نهاد رسانه» هشدار داده است.

در این بیانیه آمده است: «لازم است برای چندمین بار تاکید کنیم که از نظر حرفه‌ای پوشش خبری اعتراضات عمومی یا محدود با پوشش خبری زلزله، سیل، افتتاح سد یا کارخانه، انتشار آمار طلاق و‌ گزارش یک حادثه قتل هیچ تفاوتی ندارد.»

این انجمن در پایان یادآور شده است که نمی‌توان صرفا به دلیل پوشش خبری اتفاق‌ها برای رسانه‌ها «محدودیت‌های غیرقانونی» ایجاد کرد و به احضار و بازداشت روزنامه‌نگاران پرداخت.

*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »