بیانیه یکصد سینماگر : اسلحه به سمت مردم و جوانان ایران نگیرید

جمعی از سینماگران ایران در واکنش به سرکوب مرگبار و خونین اعتراضات مردمی جاری در ایران بار دیگر بیانیه‌ای با درخواست «تفنگت را زمین بگذار» خطاب به نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی منتشر کردند.

در این بیانیه ضمن حمایت از اعتراضات مردمی در ایران و درخواست برای عدم سرکوب این اعتراضات آمده است: «دیگر بار به همه افرادی که در یگان‌های نظامی تبدیل به عامل سرکوب و خشونت علیه مردم شده‌اند یادآوری می‌کنیم این تفنگ‌ها با سرمایه عمومی برای دفاع از مردم در اختیارشان قرار گرفته. اسلحه به سمت مردم و جوانان ایران نگیرید. به آغوش ملت بازگردید.»

سینماگران ایران پیشتر در واکنش به اعتراضاتی که پس از ریزش ساختمان متروپل در آبادان در خردادماه به راه افتاده بود، بیانیه‌ مشابهی با درخواست «تفنگت را زمین بگذار» را امضا کرده بودند که با خشم مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شد.

در چند روزی که از آغاز اعتراضات می‌گذرد، ویدئوها و عکس‌های بی‌شماری از نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف منتشر شده که در خیابان‌ها با اسلحه‌های جنگی به طور مستقیم معترضان را نشانه رفته‌اند.

در بیانیه تازه‌ای که منتشر شده، امضاکنندگان تاکید کرده‌اند: «ما پشت سر جوانانی که پیشرو و پرچمدار این جنبش عظیم تحول‌خواهی هستند، ایستاده‌ایم.»

*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »