پدر مهسا امینی گزارش اولیه پزشکی قانونی و هر گونه سابقه بیماری دخترش را رد کرده و آنها را «دروغ» خواند

امجد امینی، پدر مهسا امینی دختر ۲۲ ساله‌ای که جان باختن او به اعتراضات گسترده در ایران دامن زده،در مصاحبه‌ای اختصاصی با بی‌بی‌سی فارسی گزارش اولیه پزشکی قانونی و هر گونه سابقه بیماری دخترش را رد کرده و آنها را «دروغ» خوانده است.

آقای امینی به برنامه «۶۰ دقیقه» بی‌بی‌سی فارسی گفته است جسد دخترش در بیمارستان به گونه‌ای پیچیده شده بود که (صورت) او بدرستی مشخص نبود ولی پاهای او را دیده که «هر کبود بود.»

او به مواردی از گزارش‌هایی که در رسانه‌های وابسته به نهادهای امنیتی ایران منتشر شده هم اشاره کرده؛ از جمله موردی که او به آن اشاره کرده گزارشی بود که خبرگزاری فارس منتشر کرده بود و در آن گفته شده بود که خانم امینی در پاساژ محل کار خود چنیدن بار بیهوش شده است.

آقای امینی این گزارش را «دروغ» خواند و گفت دخترش فقط دو ماه بود که در یک مغازه این پاساژ شاغل شده بود و چندین مورد بیهوشی در این مدت کوتاه عملا امکان پذیر نبوده است؛ او خواستار یافتن یک شاهد برای گواهی این ادعا شد.

پدر مهسا امینی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفته پس از جان باختن دخترش به پزشکی قانونی مراجعه کرده و یک پزشک در آنجا به او گفته «هر چه بخواهم(در گزارش) می‌نویسم و به شما ارتباطی ندارد.»

باور آقای امینی این است که الان هم« آنچه را که دوست دارند در این گزارش خواهند نوشت.»

او گفته از پزشکی قانونی دلیل کبودی پاهای دخترش را خواستار شده که جوابی نگرفته؛ آقای امینی می‌گوید پزشکی قانونی کالبد شکافی انجام داده ولی از همراهی در این روند منع شده.

او درباره گزارش اولیه پزشکی قانونی گفته «دختر من برای یک بیماری ساده هم بیمارستان نرفته بود.»

او تعویض لباسهای دخترش آنگونه که بعضی رسانه‌های در ایران و مقامهای این کشور روایت کرده‌اند را هم رد کرده و گفته مهسا لباس خود را عوض نکرده بود و «چند دقیقه پس از پیاده شده از مترو دستگیر شد.»

آقای امینی می‌گوید به روایت شاهدان دخترش در ون و در داخل پاسگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

*بی‌بی‌سی فارسی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »