#مهسا_امینی شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد؛ بیش از ۱۰ میلیون بار تکرار در توییتر


همزمان با گسترش اعتراض‌ها در ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، هشتگ نام (ژینا) مهسا امینی، دختری ۲۲ ساله که در بازداشت گشت ارشاد جان باخت در توییتر دست‌کم بیش از ۱۰ میلیون بار تکرار شده است.

نام او به انگلیسی هم با دو هشتگ در مجموع حدود پنج میلیون بار استفاده شده است؛ پژواکی که یکی از تاثیرات آن شنیده شدن نام مهسا امینی در صحن عمومی سازمان ملل متحد از زبان رئیس‌جمهور شیلی بود.

بسیاری از معترضان با اشاره به حضور زنان در قلب و صف اول اعتراض‌ها، به نوشته روی سنگ قبر موقت مهسا امینی اشاره می‌کنند که روی آن به کردی نوشته شده بود: «ژینا جان تو نمی‌میری، نامت نماد می‌شود.»

در اینستاگرام در کارزارهای جدیدی با عنوان «زن، زندگی، آزادی از کردستان تا همه‌جای ایران» و «من زنم، به دیدن موهای من عادت کن! بدون حجاب» صدها هزار کاربر را با خود همراه کرده‌اند.

در تیک‌تاک هم هشتگ نام مهسا امینی به انگلیسی ۹۶ میلیون بار استفاده شده است؛ نشانی از تلاش کاربران ایرانی برای آگاهی‌رسانی در بستری که بیشتر محتوای آن سرگرمی است.

 

*بی‌بی‌سی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »