پدر مهسا امینی به استناد گفته پزشکان بیمارستان کسرا: اگر دخترم را ۱۰ دقیقه زودتر به بیمارستان رسانده بودند، زنده می‌ماند 

پدر مهسا امینی به صدای آمریکا گفت پزشکان بیمارستان کسری به او گفته‌اند اگر ماموران ۱۰ دقیقه زودتر دخترش را به بیمارستان رسانده بودند، زنده می‌ماند.

امجد امینی، پدر مهسا (ژینا) امینی، در گفت‌وگوی اختصاصی با بخش فارسی صدای آمریکا با استمداد از جامعه جهانی برای جلوگیری از «پایمال شدن خون» مهسا امینی تأکید می‌کند که مقامات انتظامی «خیلی خیلی کوتاهی کرده‌اند» و اورژانس مهسا را «بی‌نشان» و بدون «حتی کارت شناسایی» در بیمارستان گذاشته و رفته و اگر پی‌گیری‌های او و پسرش نبود، «می‌گفتند در خیابان پیدا کرده‌ایم.»

آقای امینی در گفت وگو با منوچهر پردل، همکار صدای آمریکا با بیان این که «جنازه را که به پزشکی قانونی بردند اصلا نگذاشتند من داخل بروم»، اضافه می‌کند، «بعد از یکی دو ساعت» که پیکر مهسا امینی را بیرون آوردند، «در یک صندوق در پوشیده بود و بعد ما را با یک آمبولانس فرستادند فرودگاه و (جنازه را) بردیم تبریز و آن جا هم اصرار کردند که همان لحظه ببریم سقز؛ و هر چه اصرار کردم که جنازه را در سردخانه بگذاریم و فردا به سقز ببریم قبول نکردند.»

او با بیان این که به نزدیکان و همشهری‌هایش گفته بود خاکسپاری ساعت «نه و نیم، ده» برگزار خواهد شد، گفت که فرماندار و استاندار زنگ زدند و «گفتند همین شب باید خاکسپاری شود.»

پدر مهسا امینی توضیح می‌دهد: «وسط راه فرماندار و نماینده آمده بودند و مرا به ماشین خودشان بردند و خیلی خواهش کردند که شبانه دفن شود در حالی که همسرم در راه بود و هنوز نرسیده بود به سقز. گفتم مرا وسط راه پیاده کنید و وقتی به زور و اصرار می‌خواهید، خودتان دفن کنید، ولی من شکایت می‌کنم و به دنیا می‌گویم که جنازه مرا فرماندار دزدیده است.»

به گفته او، آثار کالبدشکافی حین شست‌وشوی پیکر مهسا امینی مشخص بوده، اما خانواده از نتیجه آن بی‌خبر است.

امجد امینی تأکید می‌کند: «هر چه خودشان دلشان بخواهد می‌نویسند. مسئولان قول می‌دهند، ولی به خدا من به قول این‌ها هیچ اطمینانی ندارم و صد درصد می‌دانم دروغ است.»

پدر مهسا امینی می‌افزاید: «دخترم که دیگر زنده نمی‌شود، اما من این را می‌خواهم که برای بقیه مردم تکرار نشود.»

او با استناد به اظهارات «برخی از افرادی که در ماشین (گشت ارشاد) بوده‌اند» می‌گوید: «او را با چوب زده‌اند و روی پاهایش کبودی بود، به رئیس بیمارستان هم گفتم که پزشکی قانونی بیاید ببیند چرا کبود است؟» اما کسی نیامد و «حتی نمی‌دانم پزشکی قانونی گزارش کالبدشکافی را چه نوشته» است.

آقای امینی همچنین می‌گوید که مقامات پزشکی قانونی گفته «به خاطر پول خودتان را نفروشید. شما سوگند خورده‌اید که دروغ نگویید. ده بار به او گفتم دکتر خودت را نفروش!»

او با تکذیب هر گونه سابقه بیماری مهسا امینی با اشاره به «ورزشکار بودن» دخترش، تأکید می‌کند: «دروغ است! به خدا قسم هیچ نوع مریضی‌ای نداشته و حتی درمانگاه هم نرفته، مگر برای سرماخوردگی ساده. او ورزشکار بود.

*صدای آمریکا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »