انتقاد شدید آیت‌الله بیات‌ زنجانی و آیت‌الله محقق داماد از حوادث منجر به مرگ مهسا امینی 

آیت‌الله محقق داماد و آیت‌الله بیات زنجانی با انتشار بیانیه‌هایی از بازداشت مهسا امینی توسط گشت ارشاد و مرگ وی در پی ضرب و جرح به تندی انتقاد کردند.

آیت‌الله مصطفی محقق داماد روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که قدرت حاکم نمی‌تواند با به کارگیری افراد ناآگاه و دادن لقب ارشاد و مرشد به آنان‌ موجبات سلب آسایش گردد.

وی در ادامه گفت: «تشکیل نهاد امربه معروف ونهی از منکر و دادن آن به دست افراد ناآگاه انحرافی است روشن از تعالیم اسلامی و راهی است برای سلب آزادی‌های قانونی و شرعی شهروندان.»

به گفته او، «مظهر کامل معروف تذکر خیرخواهانه و نقد قدرت حاکمه است و نه دخالت درحریم خصوصی شهروندان و منحرف ساختن افکارعمومی از وظایف اصلی آنان.»

هم‌زمان آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی از مراجع تقلید نیز با انتشار بیانیه‌ای مجموعه رفتارهایی را که منجر به این نوع حوادث می‌شود «نامعقول، نامشروع و غیرقانونی» دانست و گفت هیچ یک از قوانین کشور مسئولیت تربیت افراد را به پلیس نسپرده است.

وی همچنین به آیه «لا اکراه فی‌الدین» اشاره کرد و خاطرنشان ساخت این آیه به صراحت تمام مومنان را از توسعه قهری و ترویج ستمگرانه و ظالمانه ارزش‌هایی که آن را دینی و اخلاقی می‌پندارند، بازداشته است.

*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »