پیکر ژینا امینی با حضور گسترده مردم در آرامستان آیچی سقز به خاک سپرده شد 

امروز شنبه بیست و ششم شهریورماه، پیکر ژینا (مهسا) امینی با حضور گسترده مردم در آرامستان آیچی سقز به خاک سپرده شد.

شامگاه روز جمعه بیست و پنجم شهریورماه، پیکر ژینا امینی با هواپیما به تبریز منتقل و صبح امروز شنبه بیست و ششم شهریورماه به آرامستان آیچی سقز منتقل شد.

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای امنیتی خانواده امنیتی را تحت فشار قرار داده بودند که قبل از حضور مردم پیکر ژینا امینی را به خاک بسپارند، اما با اعتراض خانواده امینی و شهروندان معترض پیکر ژینا با حضور گسترده مردم به خاک سپرده شد.

شهروندان معترض در حین برگزاری مراسم خاکسپاری ژینا امینی شعارهای از قبیل “مرگ بر دیکتاتور” و “کشتن به خاطر روسری، تاکی تحمل چنین ذلتی” را علیه حکومت ایران و مقامات آن سر دادند.

منبع مطلع کُردپا اعلام کرد: نیروهای امنیتی راه‌های ورودی به شهر سقز را مسدود تا از حضور مردم در مراسم خاکسپاری و ختم ژینا امینی جلوگیری کنند.

این منبع مطلع اظهار داشت: نیروهای امنیتی – انتظامی در شهر سقز به حالت آماده باش درآمده‌اند.

*کوردپا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »