افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد سلامتی رهبر جمهوری اسلامی؛ «انسداد روده و تب بالا» 

زیتون-وضعیت سلامتی، زنده بودن یا مرگ رهبر جمهوری اسلامی، جزو اخباری است که تا زمانی که لایه‌های درونی حکومت تصمیم به اعلام آن نگیرند، به طور قطع نمی‌توان در مورد آن نوشت.

پس از لغو دیدار علی خامنه‌ای با اعضای مجلس «خبرگان رهبری» گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت جسمانی او بالا گرفت.

هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با روزنامه همدلی تأیید کرد که «در این دوره اعضای مجلس خبرگان رهبری برخلاف دوره‌های گذشته به دیدار رهبری نرفتند».

این عضو مجلس خبرگان گفت: «در این دوره گفتند این‌که اعضای خبرگان هم بروند و به حضورشان برسند یک‌باری می‌شود برای ایشان که یک بار سنگینی هم هست به همین خاطر خواستند که به‌نوعی وقت ایشان گرفته نشود.»

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به دلیل بیماری تمامی برنامه‌هایش را در هفته گذشته لغو کرده است.

این روزنامه به نقل از چهار منبع مطلع که نامشان فاش نشده نوشته که آقای خامنه‌ای هم‌اکنون تحت نظر تیمی از پزشکان قرار دارد.

این گزارش به نقل از یکی از این منابع مطلع می‌افزاید که علی خامنه‌ای در هفته گذشته با درد شدید معده و تب بالا روبه‌رو بوده و به دلیل «انسداد روده» تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

رسانه‌های حکومتی روز ۲۰ شهریور از دیدار او با «جمعی از ورزشکاران» نوشتند، اما هیچ تصوری از این دیدار منتشر نشد.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه در گزارشی کوتاه نوشت که «نیما نکیسا دروازه‌بان سابق تیم ملی و الهام حسینی نخستین مدال آور وزنه‌برداری بانوان در استوری‌های خود از دیدار با رهبر معظم انقلاب در صبح امروز یکشنبه ۲۰ شهریورماه خبر دادند.»

نیما نکیسا در استوری اینستاگرامی نوشته بود: «کنگره شهدای ورزشکار ماه آینده قرار است برگزار شود. امروز برکت برگزاری این کنگره شامل حالم شد و توفیق زیارت رهبر انقلاب نصیبم. رهبر انقلاب حرف های زیادی برای ما ورزشکاران داشتند. هم از جنس محبت و هم از جنس پاسداشت و مراقبت. به وقتش در روز برگزاری کنگره آن را خواهید شنید».

اما فارس روز ۱۶ شهریور در گزارشی با عنوان «حضور کاروان ورزشی در پیاده‌روی اربعین»، نوشت که نیما نکسیا دروازه بان اسبق تیم ملی و … ورزشکاران حاضر در این مراسم هستند.

در یکی از عکس‌هایی که در گزارش خبرگزاری سپاه منتشر شده، نیما نکیسا در اتوبوسی حضور دارد که ظاهرا همین کاروان ورزشی را به کربلا می‌برد و از پنجره اتوبوس تابلو مغازه‌هایی دیده می‌شود که به زبان عربی هستند.

نکیسا روز ۲۱ شهریور به فاصله چند ساعت پس از دیداری که گفته می‌شد با علی خامنه‌ای داشته، عکس‌هایی در اینستاگرام خود منتشر کرد که نشان می‌داد او در کربلا است.

روز دوشنبه ۲۲ شهریور نیز خبرگزاری دولتی ایرنا نوشت که «بسیجیان گرگان به صورت ویدئو کنفرانس با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند»

این خبرگزاری به نقل از عیسی پایین‌محلی، فرماندار گرگان، اضافه کرد که خامنه‌ای روز چهارشنبه ۳۰ شهریور به صورت ویدئوکنفرانس در «آیین سراسری تجلیل از یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس» برای بسیجیان گرگان «سخنرانی خواهد کرد.»

خبری که از خروجی این خبرگزاری حذف و اطلاعیه «این صفحه از دسترس خارج شده است» به‌جای آن قرار داده شد.

پیش از این نیز در حالی که خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه، خبر لغو دیدار مرسوم اعضای مجلس خبرگان رهبری با علی خامنه‌ای را شایعه نامید، یک عضو این مجلس خبر این دیدار را تایید کرد و گفت دلیل لغو آن «راحتی» و جلوگیری از گرفتن وقت خامنه‌ای بوده است.

این در حالی است که تا پیش از این، بعد از برگزاری هر دوره از اجلاس خبرگان، اعضای این مجلس با خامنه‌ای دیدار می‌کردند.
در روزهای اخیر برخی از کانال‌های تلگرامی و کاربران فضای مجازی وابسته به جریال اصولگرا برای سلامتی رهبر جمهوری اسلامی از مردم التماس دعا کرده‌اند.

برخی شبکه‌های تلگرامی و رسانه‌ها نیز نوشتند که «سارنگ نادری» با نام مستعار «علیرضا افشار» روز یک‌شنبه ۲۰ شهریور در صفحه توییتر خود نوشته که با گذشت دو شبانه‌روز «شیفت حلقه‌های چهارگانه محافظان آن دیگری «خامنه‌ای» تعویض نشده؛ در اندرونی کاخ مرمر (بیت رهبری) خبری است که نمی‌خواهند فعلا به بیرون درز کند.»

این فرد محافظ پیشین میرحسین موسوی معرفی شده است.

علی خامنه‌ای در هشتاد و چهارمین سال زندگی خود به سر می‌برد و به سرطان پروستات مبتلاست. اواسط شهریور ماه ۱۳۹۳، به طور رسمی اعلام شد که خامنه‌ای در بیمارستان رجایی، تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفت که بر اساس این گزارش، این عمل با موفقیت انجام شد.

آیت‌الله خمینی، نخستین رهبر جمهوری اسلامی نیز سال‌ها با بیماری قلبی دست و پنجه نرم می‌کرد اما این موضوع به صورت علنی انتشار نیافت. حتی به گفته شاهدان روح‌الله خمینی در سال ۱۳۶۵ ایست کامل قلبی کرد اما تعداد کسانی که از وضعیت سلامتی و تصمیم‌گیری‌های او پس از این حمله قلبی اطلاع دارند، بسیار اندک است

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »