آخرین اخبار از وضعیت ۲۵ زندانی سیاسی، مدنی و صنفی 

رضا محمدحسینی، زرتشت احمدی راغب، علی موسی‌نژاد فرکوش و آرشام (محمود) رضایی، زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر، با دستور مسئولان زندان از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شدند.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات عباس و محسن دریس، دو تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸، روز ۲۲ شهریور در شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر برگزار خواهد شد.

عطاءالله ظفر، شهروند بهائی، روز چهارشنبه ۱۶ شهریور علیرغم ناتمام ماندن مراحل درمانی به زندان اوین بازگردانده شد. این شهروند بهائی ۷۸ ساله، روز ۱۳ شهریور در پی وخامت حال به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان طالقانی تهران اعزام و به‌وسیله دستبند و پابند به تخت بسته شده بود.

لیلا حسین‌زاده، فعال صنفی دانشجویی روز پنجشنبه ۱۰ شهریور از بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰، به بازداشتگاه نیروی انتظامی شیراز موسوم به سروش منتقل شده است.

غلامحسین (سینا) قلندری، خبرنگار اهل کوهدشت، از سوی شعبه ۱۰ دادگاه تجدیدنظر استان لرستان به پرداخت جزای نقدی محکوم شد. وی پیش‌تر در آبان ماه سال گذشته به دلیل انتشار خبر قتل مبینا سوری، نوجوان ۱۴ ساله‌‌ با انگیزه ناموسی، از سوی دادگاه کیفری این شهرستان به ۲۷ ماه حبس و دو سال محرومیت از شغل خبرنگاری محکوم شده بود.

آرش گنجی، مترجم و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، روز یکشنبه ۱۳ شهریور از یکی از سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج به بند عمومی این زندان منتقل شد.

حکم ۱۸ ماه حبس وحید اشتری، روزنامه‌نگار، از سوی دادگاه کیفری ۲ مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران تایید شده است. او همچنین در پرونده دیگر خود بابت خبررسانی در مورد ضرب و شتم سرباز بابلی به ۹۱ روز حبس محکوم شده است.

جلسه آخرین دفاع رضا شهابی، از اعضای بازداشتی هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران، روز سه شنبه ۱۵ شهریور برگزار شد. هفته گذشته قرار بازداشت رضا شهابی،‌ برای چهارمین ماه، به مدت یک‌ماه دیگر تمدید شد.

خواهر بهنام موسیوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، که در اعتراض به انتقال از زندان اوین به زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زده است نوشته است: حال برادرم خوب نیست. درحالی که از سردرد شدید و دل درد رنج می‌برد و دچار ضعف شدید بدنی شده، رهایش کرده‌اند بدون هیچ رسیدگی… در این دوسال چندبار جابجا شده. این خود از مصادیق بارز شکنجه سفید است.

محمد کاظمی، شهروند اهل بهبهان، با دریافت ابلاغیه‌ای جهت اخذ دفاعیات به شعبه ۴ بازپرسی داسرای عمومی و انقلاب بهبهان احضار شد.

منزل‌ محمد‌ رضا‌ جعفری، فعال آذربایجانی، در تبریز روز‌ دوشنبه ۱۴ شهریور مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت. همچنین از این شهروند خواسته شده است تا روز چهارشنبه در اداره اطلاعات این حضور یابد.

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات آبان ۹۸، پس از نقض حکم اعدام، در روند دادرسی مجدد از سوی شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران هر یک به ۵ سال حبس محکوم شدند.

مهدی صیفی، شهروند اهل سنندج، روز دوشنبه ۱۴ شهریور پس از احضار به اجرای احکام دادگاه انقلاب این شهرستان بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به زندان این شهر منتقل شد.

زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شدند. منابع غیررسمی گفته‌اند که این دو در رابطه با گرایش جنسی خود و فعالیت در این حوزه به اعدام محکوم شده‌اند.

رسول بداقی بازرس کانون صنفی معلمان و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به قرنطینه این زندان منتقل شد.

راحله احمدی، فعال مدنی، با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت. وی در تاریخ ۱۳ مرداد از بند زنان این زندان به مرخصی اعزام شده بود.

فرامرز سه‌‌دهی، شاعر خوزستانی و از اعضای کانون نویسندگان ایران، از سوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز به پرداخت ۳۲ میلیون تومان جزای نقدی بدل از ۳ سال و ۳ ماه حبس محکوم شد.

امیرعباس آزرم‌وند، روزنامه‌‌نگار و فعال کارگری، در دی ۱۴۰۰ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

*کلمه *خبرگزاری هرانا و شبکه‌های اجتماعی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »