گزارش رسانه‌های آمریکایی از مشکلات فنی پهپادهای ایرانی

مقامات دولت جو بایدن می‌گویند که روسیه برای استفاده از پهپادهای ساخت ایران در جنگ خود علیه اوکراین به مشکلات فنی برخورده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه دوشنبه به نقل از این مقامات بدون اشاره به هویت آنها نوشت که پهپادهای ایرانی «نقایص بسیاری» دارند.

مقامات آمریکایی یادشده توضیحی درباره این «نقایص» نداده‌اند و تنها گفته‌اند ارزیابی واشینگتن این است که پهپادهای مهاجر ۶ و سری شاهد که طی چندین روز به روسیه تحویل داده شده‌اند، احتمالا نمونه‌هایی از صدها هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران هستند که مسکو می‌خواهد آنها را از تهران تحویل بگیرد.

آسوشیتدپرس هفته گذشته گزارش داده بود، روسیه از ایران صدها پهپاد دریافت کرده است که می‌تواند از آنها در جنگ علیه اوکراین استفاده کند و این علی‌رغم هشدارهای ایالات متحده است که از تهران خواسته بود از ارسال این پهپادها به روسیه خودداری کند.

نخستین رسانه‌ای که گزارش داد روسیه برای استفاده از پهپادهای ایرانی به مشکل فنی برخورده است، روزنامه واشینگتن‌پست بود.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود به نقل از مقامات دولت ایالات متحده می‌نویسد اپراتورهای روسی همچنان در ایران در حال آموزش استفاده از این سیستم‌ها هستند که می‌توانند در حملات هوا به زمین و جنگ الکترونیکی به کار گرفته شوند.

*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »