سازمان ملل سوء‌استفاده از دین و عقیده به عنوان «ابزار تبعیض و خشونت» را محکوم کرد 

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی بزرگداشت قربانیان اعمال خشونت‌آمیز مبتنی بر مذهب و عقیده اعلام کرد سوء‌استفاده از دین و عقیده به عنوان ابزار تبعیض، دشمنی و خشونت باید توسط همه بازیگران در هر سطح از جامعه محکوم شود.

بر اساس این اعلامیه که روز دوشنبه ۳۱ مرداد منتشر شد، کارشناسان سازمان ملل اعلام کرده‌اند که کرامت ذاتی و حقوق برابر و غیرقابل انکار قربانیان آزادی عقیده را به عنوان اعضای خانواده بشری به رسمیت می‌شناسیم.

این اعلامیه می‌افزاید آزادی فکر، وجدان، مذهب و عقیده در تمامی اسناد حقوق بشر محفوظ است: در اعلامیه ۱۹۸۱ سازمان ملل متحد در مورد از بین بردن همه اشکال عدم مدارا و تبعیض بر اساس مذهب و عقیده، جامعه بین‌المللی متعهد شد که اطمینان بیابد هیچ کس به هر دلیل مورد تبعیض فرد، گروه، نهاد یا دولتی قرار نگیرد.

در تهیه این اعلامیه، کارشناسان مختلف کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از جمله جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران مشارکت داشته‌اند.

*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »