وزیر خارجه ایران: تا ساعت ۱۲ امشب پاسخ اتحادیه اروپا را می‌دهیم

وزیر امور خارجه ایران می‌گوید جمهوری اسلامی تا نیمه‌شب دوشنبه «پیشنهادات نهایی» خود را درباره پیش‌نویس توافقی که اتحادیه اروپا برای احیای برجام ارائه داده، ارسال می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان گفته است که «طرف آمریکایی به صورت شفاهی با دو موضوع ایران موافق کرده» اما توضیحی درباره این موضوعات نداده است.

او گفته دلیل طولانی شدن مذاکرات این است که «نمی‌خواهیم از خطوط قرمز عبور کنیم».

ایران در حالی از طرح پیشنهادات خود خبر می‌دهد که قبلا اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا با اعلام پایان مذاکرات وین بعد از یک سال و نیم گفته بود، متنی که ارائه شده نهایی است و قابل تغییر نیست.

اما مقام‌های جمهوری اسلامی اصرار دارند که پیش از موافقت ایران هیچ متنی نهایی نیست.

وزیر امور خارجه ایران گفته است که «اگر نظرات ما پذیرفته شود آمادگی داریم که در نشست وزرای خارجه جمع‌بندی کرده و توافق را اعلام کنیم».

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود که اتحادیه اروپا به طرف‌های مذاکره گفته است که باید پاسخ مثبت یا منفی خود به متن پیشنهادی را تا امروز دوشنبه ۱۵ اوت اعلام کنند.

*بی‌بی‌سی فارسی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »