وکیل تاجزاده درباره چرایی روزه‌داری و عدم شرکت موکلش در دادگاه توضیح داد

امیر حسین‌آبادی، یکی از وکلای سیدمصطفی تاجزاده، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره چرایی روزه‌داری و عدم شرکت موکلش در دادگاه توضیحاتی ارائه کرد.

حسین‌آبادی درباره آخرین وضعیت تاجزاده به اعتمادآنلاین گفت: با اینکه من هنوز نتوانسته‌ام ملاقاتی با آقای تاجزاده داشته باشم، اما ظاهراً آقای پوربابایی توانسته روز گذشته با نامه‌ای که از دادگاه گرفته بود، جهت ملاقات با ایشان به زندان رود. هر چند علی‌رغم دستور دادگاه مبنی بر ضرورت حضوری بودن ملاقات با آقای تاجزاده برای تنظیم وکالت‌نامه، این امر محقق نشد.

او افزود: موکلم روز گذشته با اشاره به اینکه قرار بر کابینی بودن ملاقات آن هم با وکیل خودش نبوده است، از حضور در کابین ملاقات انصراف داد و به زندان بازگشت.

حسین‌آبادی ادامه داد: شرط آقای تاجزاده در چندین نوبتی که بازداشت شده است، آن‌قدر بازگو شده است که بعید می‌دانم کسی از دلیل اعتراض او بی‌اطلاع باشد. در واقع، آقای تاجزاده از چندین سال پیش شکایتی از یکی از مقامات کشور مطرح کرده‌اند که هنوز هیچ رسیدگی‌ای به آن نشده و حتی آن مقام مسئول احضار هم نشده است. آقای تاجزاده نیز اعلام کرده تا زمانی که به شکایت قدیمی‌اش در این باره رسیدگی نشود، هیچ‌گونه بازجویی پس نخواهد داد. اعتراض دیگری که آقای تاجزاده دارد، به نحوه بازداشتش است. اینکه در ساعتی غیرمتعارف تعداد کثیری مامور به منزل ایشان بروند و به آن شکلی که بازگو شد، موکلم را بازداشت کنند، اصولی نیست.

او افزود: قانون تنها در صورتی بازداشت متهم را در ساعات غیرمتعارف مجاز می‌داند که بیم فرار او باشد؛ مثلاً اگر جنایتی سنگین اتفاق افتاد، شب هم می‌توان به منزل متهم رفت و ضمن بازداشت، بازرسی‌های لازم را انجام داد.‌ البته ممکن است قاضی تفسیر کند که از دید او همین مسأله بوده، ولی اینکه تا چه حد این تفسیر متعارف باشد، جای تامل بیشتری دارد.

وکیل تاجزاده بیان کرد: غیر از سه مورد تماس آقای تاجزاده با خانواده‌اش، تاکنون وی قادر نبوده که هیچ ملاقاتی با وکلا و خانواده خود داشته باشد و چنان‌که من مطلع شدم، بیستمین روزی است که موکلم روزه‌دار است. این طبیعی‌ترین شکل ممکن است که شخص بازداشتی به وضعیت خود معترض باشد و تلاش کند اعتراض خود را از هر طریقی که می‌تواند نشان دهد.

*اعتماد انلاین

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. آقای تاج‌زاده برای اعتراض روزه گرفته! روزه یک عبادت دینی است و رابطه ای شخصی بین شخص و خدا ، اینکه روزه گرفتن را بخواهد عملی اعتراضی هم بنامد که با یک تیر دو نشان زده باشد ، حاکی از رندی شخص است که وقتی از او خواستند بار ببرد بگوید مرغ است و برای بارکشی آفریده نشده و اگر خواستند تخم بگذارد بگوید من شترم و شتر تخم نمی گذارد ! صداقت است که در مواقع حساس سیاسی می تواند کار ساز باشد ، وگرنه خود آخوندها گنجشک را رنگ می کنند و جای قناری می فروشند ! ایشان اگر معترض است باید اعتصاب غذا کند نه اینکه قبل از طلوع آفتاب دست از خوردن و نوشیدن بکشد و با غروب آفتاب شروع به خوردن کند! اعتصاب غذا به معنی دست از جان شستن و خود کشی با گرسنگی و تشنگی است ، و مسیولین زندانی کردن این شخص بی گناه از مردن او در زندان می ترسند و به حرفهای او گوش می دهند، اصلا زندان رفتن آقای تاج‌زاده کار هجو و بیهوده ای است، ایشان که طرفدار جمهوری اسلامی است و از براندازی آن غصه دار می شود چرا باید خودش را در هچل بی اندازد با گفتن چهار تا حرف خارج از مدار ولایت پرستی برای عقب خودش شاخ بتراشد؟ دلسوزی های او برای مردم مزورانه قلمداد می شود ، مردم او را سوپاپ اطمینان می دانند ، کنش‌گری های اصلاح طلبانه را استمرار طلبانه می خوانند زیرا کش دادن حیات این نظام باعث رفع ایرادات اساسی آن نمی شود ، برعکس خطا کاران ، مخصوصا رهبر خلافکاران را جری تر می کند که هر چه بیشتر این راه را ادامه بدهند و هر چه بیشتر به مردم لطمه و صدمه وارد کنند بارها گفته اند که لنگ بستن و نان خشک سق زدن از مبانی اسلام و حکومت اسلامی است ! و مردم این حکومت و این نوع طرز تلقی از انسان مسلمان را نمی پسندند و چندین بار تظاهرات بزرگ و کوچک رخ داده که حاکمان به فلان شأن گرفته اند، یکی باید پیدا شود و به آقای تاج‌زاده حالی کند که حنای اصلاح طلبی دیگر رنگی ندارد و خرابی با رنگ آمیزی از بین نمی رود.

  2. درودجانان جان: جالب انگیز ناک است که عمق رودر بایستی و خود را به کوری زدن تا چه اندازه در همه ما رسوخ ورسوب
    کرده است .این شما واین هم کل ادبیات و واژه ها بگردید وپیدا کنید کجا نامی از روزه اعتراضی پیدا می کنید.روزه دستوری
    عبادی ودینی است که اسلام مثل۹۹در سد دستوراتش از دین های قبلی اقتباس وتقلید کرده است و داری زمان خاص (ماه
    رمضان)است .البته بعنوان جریمه هم در جاهای دیگری استفاده شده .اما ولی لاکن این عبادت بعنوان اعتراض مسبوق به
    سابقه نیست .البته باید منتظر ماند تا فلان کس هم بابت حقی که از وی گرفته شده هزار رکعت نماز یا چند فقره حج و…..
    بجا بیاورد.برادر عزیز نور چشم شما اعتراض دارید بحق هم هست اعتصاب غذا فرموده اید واین اعتصاب غذای تر یا خشک
    هم حق شماست اگراین عمل را روزه بگویید از یک طرف پای الله را به میان کشیده اید(صواب روزه ) اما ولی لاکن جواب
    بسیاری از غیرمسلمان هایی که همین کار را کرده اند (نماینده مجلس انگلیس که نامش را برخیابانی گذاشتند)و گاهی هم
    جان داده اند را چه می کنید.بابا رودر بایستی هم حدی دارد قاعدتن مسیول زندانی شدن شمامی باید با دیدنتان بگوید{{انشاالله
    مورد قبول حق باشد}}.به عبارت روشن تر عملی است بین شما والله وبه قاضی ووو ربطی ندارد.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »