دبیر کل سازمان ملل: بشریت با نابودی هسته‌ای فقط یک اشتباه محاسباتی فاصله دارد 

دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه ۱۰ مرداد هشدار داد که «بشریت با نابودی هسته‌ای فقط یک سوءتفاهم و یک اشتباه محاسباتی فاصله دارد».

آنتونیو گوترش که در دهمین کنفرانس بازنگری در پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) سخنرانی می‌کرد، جنگ در اوکراین، تهدیدات هسته‌ای در آسیا و خاورمیانه و بسیاری از عوامل دیگر را در این اتفاق دخیل دانست.

او گفت از زمان جنگ سرد تاکنون، جهان هرگز مانند امروز با تهدید تسلیحات هسته‌ای مواجه نبوده است.

آقای گوترش تصریح کرد: تا اینجای کار ما فوق‌العاده خوش‌شانس بوده‌ایم اما شانس، یک راهبرد و سپر برای مقابله با تنش‌های بین‌المللی نیست.

دبیرکل سازمان ملل افزود: تنها راه تضمین عدم استفاده از تسلیحات هسته‌ای، از بین بردن آن‌هاست.

هم‌اکنون حدود ۱۳ هزار بمب هسته‌ای در زرادخانه‌های جهان انبار شده است و موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم، سیپری، در تازه‌ترین گزارش خود که ۱۰ تیر منتشر کرد، پیش‌بینی کرده که احتمالا طی یک دهه آینده میزان تسلیحات هسته‌ای در جهان افزایش خواهد یافت.

*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »