جو بایدن: ایمن الظواهری در حمله پهپادی آمریکا در کابل کشته شد 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در سخنانی در کاخ سفید گفته است که آمریکا در عملیاتی در افغانستان ایمن الظواهری، رهبر القاعده، را به قتل رسانده است.

این خبر را پیشتر رسانه های عمده تایید کرده بودند. او در حمله‌ای که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در کابل، پایتخت افغانستان، انجام داد کشته شد.

آقای بایدن گفت که الظواهری «ردی از قتل و خشونت علیه شهروندان آمریکا از خود به جا گذاشته بود.»

او افزود: «حالا عدالت اجرا شده و این رهبر تروریست دیگر وجود خارجی ندارد.»

مقام‌ها گفتند که ظواهری روی بالکن محل اختفای خود در کابل بود که پهپاد آمریکایی دو موشک به طرف او شلیک کرد.
آنها گفتند که سایر اعضای خانواده هم حضور داشتند اما آنها آسیبی ندیدند و فقط ظواهری کشته شد.

آقای بایدن گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا پیشتر در سال جاری محل اختفای ایمن الظواهری را کشف کردند: «او به مرکز کابل نقل مکان کرده بود تا در کنار اعضای خانواده خود باشد. من بعد از بررسی دقیق شواهد قانع کننده درباره موقعیت او، دستور شلیک دقیق برای حذف او از میدان نبرد را صادر کردم.»

ظواهری بعد از مرگ اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱ هدایت القاعده را به دست گرفت. او و بن لادن طراح حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به آمریکا بودند و نام او در آمریکا در فهرست «بزرگترین تروریست های فراری» قرار داشت.

*بی‌بی‌سی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »