تعداد زیادی از اعضای خانواده‌های جان‌باختگان آبان ۹۸ بازداشت و به «دریافت پول برای ایجاد اغتشاش» متهم شدند  

ساعاتی بعد از بازداشت اعضای خانواده کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸، خبرگزاری حکومتی فارس آنها را به «دریافت پول برای ایجاد اغتشاش و ناامنی» در ایران متهم کرد.

امروز دوشنبه ۲۰ تیر تعداد زیادی از اعضای خانواده‌های جان‌باختگان آبان ۹۸ امروز در یورش نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری، از جان‌باختگان آبان ۹۸ در خانه‌اش بازداشت شد. بنا بر گزارش‌ها مهرداد بختیاری، عموی پویا هم بعد از انتشار ویدیویی که قفل شکسته در خانه خانم شیرپیشه را نشان می‌داد، دستگیر شده است.

هم‌زمان بر اساس گزارش‌ها دست کم پنج نفر دیگر از مادران کشته‌شدگان آبان بازداشت شده‌اند.

سکینه احمدی، رحیمه یوسف‌‍زاده و محبوبه رمضانی، مادران ابراهیم کتابدار، نوید بهبودی و پژمان قلی‌پور-کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان- در خانه خانم احمدی بازداشت شدند.

هم‌چنین گزارش شده است که ایران الهیاری، مادر مهرداد معین‌فر و زینب محمدی، مادر محمد طاهری -جان‌باختگان آبان ۹۸- هم بازداشت شده‌اند. طلعت مشکی و سمیه جعفرپناه، مادر و خواهر محسن جعفرپناه از جمله بازداشت‌شدگان دیگر هستند.

*بی‌بی‌سی فارسی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »