۲۰۰ نفر از اهالی سینما در بیانیه‌ای خواستار آزادی «فوری» محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد شدند

ده‌ها نفر از اهالی سینما و هنرمند ایرانی در بیانیه‌ای خواستار آزادی «فوری» و «بی‌قید و شرط» محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد شده‌اند.

این بیانیه تا لحظه تنظیم خبر به امضای حدود ۲۰۰ نفر از اهالی سینما رسیده و کماکان بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

اصغر فرهادی، فاطمه معتمد آریا، جعفر پناهی، ترانه علیدوستی، علی مصفا، پگاه آهنگرانی، رضا درمیشیان، مجتبا میرطهماسب، کتایون ریاحی، بهمن قبادی و محسن امیریوسفی از جمله این سینماگران هستند.

امضاکنندگان این بیانیه از محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد به عنوان «سینماگران منتقد و متعهد» یاد کرده‌اند و بازداشت آنها را «یورشی برنامه‌ریزی شده» توصیف کرده‌اند.

در بخشی از متن این بیانیه آمده: «ضمن محکوم کردن سرکوب و فشار مستمر به سینماگران مستقل و آزاد اندیشان و عدم رعیات حقوق اولیه فردی و اجتماعی توسط نهادها و سازمان‌های ذیربط، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همکارانمان هستیم.»

امضا کنندگان همچنین همراهی هنرمندان، سینماگران و کنشگران در سراسر جهان را برای آزدی هنرمندان و منتقدین زندانی خواستار شده‌اند.

مریم نراقی، رضا اخلاقی‌راد، محسن استادعلی، محمد آقازاده، همایون امامی، پویان بحق و مجید برزگر هم از دیگر امضاکنندگان این بیانیه هستند.

*بی بی سی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »