کیوان امام‌وردی در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد 

شیما قوشه، وکیل تعدادی از شاکیان پرونده، از محکوم شدن کیوان امام‌وردی به اعدام در دادگاه بدوی خبر داد.

در تابستان ۱۳۹۹ موجی از افشاگریها در توییتر علیه کیوان امام‌ وردی شروع شد که او را به تعرض و تجاوز متهم کرد.
شماری از کاربران توییتر با انتشار تصاویری از مکالمات خود با امام وردی، در رسانه‌های اجتماعی، گفته بودند که او آن‌ها را به منزلش دعوت و پس از مست یا بیهوش کردن آنها، اقدام به آزار و تعرض جنسی می‌کرده است.

شیما قوشه، وکیل پنج نفر از شاکیان کیوان امام‌ وردی، گفته بود تاکنون ۹ نفر از او شکایت کرده‌اند.

سرانجام اوایل شهریورماه ۱۳۹۹، حسین رحیمی، رییس پلیس تهران، اعلام کرد فردی که به تازگی در توییتر روایت و گزارش‌هایی مبنی بر آزار و تعرض جنسی او به دختران دانشجو منتشر شده بود، بازداشت شده است.

با مطرح شدن اتهام‌هاى جدیدى علیه کیوان امام‌ وردى، متهم «تجاوز و آزار جنسی» به ده‌ها زن، روند رسیدگى قضایی به پرونده او وارد مرحله جدیدی شد.

خبرگزاری «ایسنا» در گزارشی خبر داد که بازپرسی پرونده کیوان امام‌ وردی، به پایان رسیده و این پرونده در نوبت برگزاری دادگاه است.

براساس این گزارش، پیش از این با توجه به کشف فیلم‌هایی از منزل امام‌ وردی، پرونده او از اتهام «تعرض و تجاوز» به «افساد فی الارض» تغییر کرد، به این معنی که او متهم به ارتکاب «گسترده» جرائم منسوب شده است.

وکیل کیوان امام‌وردی نیز اعلام کرد که «اتهام افساد فی‌الارض به دلیل تعداد محدود اتهام‌ها به موکلش وارد نیست و دادسرا هم صلاحیت تحقیق درباره اتهام تجاوز را ندارد.»

رسانه‌ها در آن زمان این فرد را دانش‌آموخته دانشگاه تهران معرفی کردند که در حوالی میدان انقلاب کتابفروشی داشته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »