طرح جنجالی مبادله مجرمان با ایران در کمیسیون روابط خارجی بلژیک تصویب شد

طرح جنجالی مبادله مجرمان با ایران روز چهارشنبه ٨۶‬ ژوئیه (١۵ تیر) با رأی نمایندگان جناح اکثریت در کمیسیون روابط خارجی مجلس بلژیک تصویب شد.

طرح مبادله محکومان میان ایران و بلژیک بخشی از یک لایحه قضایی است که دولت بروکسل برای تصویب به مجلس داده است. این لایحه در صورت تصویب نهایی در صحن مجلس، برای اجرا ابلاغ خواهد شد و راه را برای آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی زندانی در بلژیک باز خواهد کرد.

اسدالله اسدی، دیپلمات ۵٠ ساله ایرانی در فوریه ٢٠٢١ در بلژیک به اتهام «تلاش برای اقدام تروریستی» به ٢٠ سال زندان محکوم شد. دادگاه آنتورپ در شمال بلژیک او را به دلیل طراحی حمله با مواد منفجره به همایش مجاهدین خلق را در ٣‬٠ ژوئن ٢٠١٨‬ در نزدیکی پاریس، مجرم تشخیص داد.

توافق بلژیک و ایران در مورد انتقال محکومان که در ١١ مارس در بروکسل بین دو کشور امضا شد، هفته گذشته در قالب لایحه‌ای توسط دولت به نمایندگان بلژیک ارائه شد. دولت همچنین خواستار تصویب فوری آن شده بود.

مخالفان این لایحه نمایندگان فلاندر، بخش هلندی زبان بلژیک بودند اما در نهایت متن این لایحه که بررسی آن از روز سه شنبه در کمیسیون روابط خارجی با ١٧عضو آغاز شده بود، ظهر چهارشنبه با اکثریت آرا تصویب شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع موثق نوشت که این لایحه تنها سه رأی مخالف داشته که همگی از ملی‌گرایان فلاندری بوده‌اند. سه نفر از جمله یکی از اعضای اپوزیسیون رأی ممتنع دادند و یکی از نمایندگان نیز غایب بود.

*خبرگزاری فرانسه

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »