علی یونسی و امیر حسین مرادی، دو دانشجوی نخبه زندانی، پس از ۸۰۸ روز حبس در بند امنیتی به بند عمومی منتقل شدند.

مصطفی نیلی، وکیل‌شان می‌گوید آنها پس از ۲۶ ماه حبس در بند امنیتی که با «شرایط سخت» همراه بود، شنبه شب به بندهای عادی زندان اوین منتقل شدند.

آقای نیلی در توئیتی نوشت که «ضابط پرونده از ابتدا درخواست کرده بود که تا زمان صدور رای قطعی، نباید ایشان از بند ۲۰۹ خارج شوند و در عمل نیز این امر اتفاق افتاد» و ضابط پرونده، وزارت اطلاعات بوده است.

علی یونسی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری (سال ۹۵) و همچنین مدال طلای المپیاد جهانی نجوم، در ۲۲ فروردین ۹۹ در روندی غیرقانونی و «پس از ضرب‌وشتم شدید» بازداشت شد. پس از او امیرحسین مرادی، دیگر برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری نیز بازداشت شد و هر دو به «فساد فی‌الارض»، «اجتماع و تبانی علیه نظام» و «تبلیغ علیه نظام» متهم و‌ به ۱۶ سال زندان محکوم شدند.

درخواست چهره‌های سرشناس علمی جهان و اعتراض کارشناسان حقوقی و سیاسی هیچیک باعث نشد پرونده این دو دانشجوی نخبه در روند قانونی قرار گیرد و سرانجام دادگاه تجدیدنظر نیز همان حکم دادگاه بدوی را تایید کرد.

*کلمه

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مطالب دیگر

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »