مقامات امور داخلی هامبورگ در پاسخ به روزنامه “مورگن پست” این شهر تایید کرده‌اند که حکم اخراج “سلیمان موسوی‌فر” معاون سرپرست مرکز اسلامی هامبورگ را به او ابلاغ کرده‌اند.
از او خواسته شده است که خاک آلمان را ظرف سه ماه ترک کند. در صورت امتناع او از خروج کشور، مقامات آلمان این فرد را با هزینه خودش به ایران بازخواهند گرداند.

بر اساس حکم اخراج، این روحانی ۴۶ ساله هرگز اجازه ورود به آلمان را نخواهد داشت و اعطای هر نوع اقامت به او در این کشور ممنوع خواهد بود. هر نوع نقض این حکم از سوی موسوی‌فر، می‌تواند تا سه سال حبس به دنبال داشته باشد.

بنا به ارزیابی سازمان امنیت داخلی آلمان، “مرکز اسلامی هامبورگ، بزرگ‌ترین و بانفوذترین مرکز” فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در آلمان است. رئیس این مرکز شیعه نماینده مستقیم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است.

به گزارش روزنامه “بیلد”، موسوی‌فر در اواخر سال ۲۰۱۶ با ویزای “نیروی فارغ‌التحصیل دانشگاهی” وارد آلمان شد تا به عنوان یک روحانی شیعه در مرکز اسلامی هامبورگ اشتغال یابد. همسر و دو فرزند او در ژانویه ۲۰۱۷ به او پیوستند. دو فرزند دیگر او در آلمان به دنیا آمده‌اند. حال مقامات آلمان پس از دو بار تمدید اقامت او، از تمدید مجدد آن خودداری کرده‌اند.

مقامات تحقیقاتی آلمان با ابراز اطمینان می‌گویند که سلیمان موسوی‌فر از سازمان‌های شبه‌نظامی شیعه افراطی و نیز سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، اطلاعاتی به دست سازمان امنیت داخلی آلمان (سازمان حفاظت از قانون اساسی) رسیده است که نشان می‌دهد موسوی‌فر با دو انجمنی رابطه دارد که در آلمان کمک‌های مالی برای حزب‌الله لبنان جمع‌آوری می‌کنند. در این فاصله وزارت کشور فدرال آلمان فعالیت این دو انجمن را به دلیل تأمین مالی تروریسم ممنوع اعلام کرده است.

سلیمانی‌فر رفت‌وآمدهای متعددی با انجمن‌های نزدیک به حزب‌الله لبنان داشته است. از سوی دیگر او تماس‌های نزدیکی با نمایندگان حزب‌الله در لبنان دارد.

حزب‌الله لبنان مسئول شمار زیادی از سوءقصدها است و موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و برای نابودی قهرآمیز اسرائیل فراخوان داده است.

آلمان از آوریل ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی می‌شناسد و هر نوع فعالیت این جنبش در آلمان را ممنوع کرده است.

موسوی‌فر بارها ویدئوهای پروپاگاندا و تصاویر حزب‌الله را در صفحه فیس‌بوک خود بازنشر کرده است که در آن از کشته‌شدگان این «جریان تروریستی» تقدیر شده است.

*دویچه‌وله فارسی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مطالب دیگر

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »