ابوالفضل قدیانی احضار شد؛ به زندان می‌آیم اما به دادگاه نه

زیتون– ابوالفضل قدیانی از احضار مجدد خود به دادگاه انقلاب خبر داد و  اعلام کرد  در «دادسرا و دادگاه‌های غیر قانونی و تحت امر نیروهای امنیتی» حاضر نخواهد شد.

ابوالفضل قدیانی عضو ارشد سازمان‌ مجاهدین انقلاب اسلامی و از منتقدین صریح  علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ا‌ست.

قدیانی پس از اعتراضات ۸۸، به اتهام «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به سه سال زندان‌محکوم شد. او پیش از انقلاب ۵۷ هم به مدت چهار سال زندانی سیاسی بوده است.

این زندانی سیاسی سابق در نوشته کوتاهی که در اختیار زیتون قرار گرفته، نوشته است که ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ به  شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب شهید مقدس  و روز   ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب احضار شده است.

 وی هم‌چنین از احضاریه‌ای «جهت ابلاغ رای در شعبه» ا  در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ خبر می‌دهد که به‌نظر می‌رسد مربوط به رأی دادگاه  سال گذشته باشد.‌

پیش‌تر فرزند، مرتضی قدیانی،‌ از صدور حکم و احضار مجدد پدرش‌ به دادسرا خبر داده بود.

ابوالفضل قدیانی علت عدمِ حضور خود را غیرقانونی بودن دادگاه انقلاب می‌داند:« با استناد به اصل ۱۶۸ قانون اساسی و تبصرهٔ ذیل ماده ۲۰ تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب مصوب ۷۳ و اصلاحی سال ۸۱ رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی انحصارا  و اختصاصا در دادگاه‌های دادگستری با حضور هیئت منصفه واقعی (نه حکومتی) و به صورت علنی می باشد. لذا محاکمه ،صدور رای و اجرای آن [از سوی دادگاه انقلاب] عملی مجرمانه و فاقد وجاهت قانونی و قابل تعقیب و مجازات است»

این زندانی سیاسی سابق می افزاید:«اما اجرای حکم حاضر خواهم چرا که علیرغم تمام بیماری‌هایی که دارم از زندان استقبال می‌کنم و مشتاقم که در زندان کنار و همراه دوستان و برادران عزیزم باشم. ثانیا مبارزان سیاسی در زندان را سند محکومیت ‌نظام استبداد دینی و خودکامه امروز ایران، علی خامنه‌ای، می‌دانم».

متن کامل این نوشته که برای انتشار در اختیار زیتون قرار گرفته، در پی می‌آید:

احضاریه‌ای در تاریخ بیست و یکم دی ۱۴۰۰ مبنی بر حضور در شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب شهید مقدس جهت دفاع از اتهام انتسابی برای من در سامانه قضایی درج شده بود.  پس ازچهار ماه و چند روز بعد در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ احضاریه ای جهت حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ درج شد . ۳۱ اردیبهشت ابلاغیه‌ای مبنی بر این که دادگاه به تعویق افتاده است و در هشتم خرداد ماه ۱۴۰۱ تشکیل خواهد شد در سامانه قضایی ثبت گردید و در روز نهم خرداد طی ابلاغیه‌ای به تاریخ ۱۴۰۱٫۳٫۱۰ در سامانه قضایی اعلام شد که ظرف مهلت یک هفته از تاریخ ۱۴۰۱٫۳٫۱۰ جهت ابلاغ رای در شعبه حاضر شوید.

همانطور که مکرر اعلام کرده‌ام دادگاه‌ها و دادسراهای انقلاب را به استناد اصول ۱۵۹ ، ۱۷۲ و ۱۷۳ غیر قانونی و آرای صادره از این مراجع نیز عملی غیر قانونی می‌باشد .

با استناد به اصل ۱۶۸ قانون اساسی و تبصرهٔ ذیل ماده۲۰ تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب مصوب ۷۳ و اصلاحی سال ۸۱ رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی انحصارا و اختصاصا در دادگاه های دادگستری با حضور هیئت منصفه واقعی ( نه حکومتی) و به صورت علنی می باشد. لذا محاکمه ،صدور رای و اجرای آن [از سوی دادگاه انقلاب] عملی مجرمانه و فاقد وجاهت قانونی و قابل تعقیب و مجازات است ( البته مشروط بر اینکه دستگاه قضائی مستقل وجود داشته باشد که در حال حاضر استقلال دستگاه قضائی آرزویی بیش نیست )

بنابراین در دادسرا و دادگاه‌های غیرقانونی و تحت امر نیروهای امنیتی که تمامی آنها هم تحت فرمان و کنترل مستبد خودپرست امروز ایران علی خامنه‌ای می‌باشند حاضر نشدم .

دادگاه غیرقانونی موظف است حکم غیر قانونی و فرمایشی خود را هر چه که هست در سامانه قضایی به من ابلاغ کند، علی‌القاعده برای اجرای حکم بنده را احضار خواهند کرد .

اما برای اجرای حکم حاضر خواهم شد چرا که علیرغم تمام بیماری‌هایی که دارم از زندان استقبال می کنم و مشتاقم که در زندان کنار و همراه دوستان و برادران عزیزم باشم. ثانیا مبارزان سیاسی در زندان را سند محکومیت ‌نظام استبداد دینی و خودکامه امروز ایران علی خامنه‌ای می‌دانم که دشمنی‌اش با ملت ایران ، آزادی، استقلال و دمکراسی بر ملت ایران مسلم گردیده است.

مشغول تنظیم این نوشته بودم که مطلع شدم احضاریه جدیدی به تاریخ ۱۴۰۱٫۳٫۱۸ با مهلت ۷ روز از تاریخ ابلاغ جهت دفاع از اتهام انتسابی در سامانه ‌قضایی درج گردیده است . البته به دلایلی که در سطور فوق مطرح کردم در بازپرسی و دادگاه غیر قانونی انقلاب شرکت نخواهم کرد .

ابوالفضل قدیانی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »