مصطفی نیلی، وکیل علی یونسی، در گفتگویی با کانال تلگرامی امتداد از تائید حکم بدوی موکل خود و امیرحسین مرادی از دانشجویان بازداشتی دانشگاه شریف در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

این وکیل دادگستری در این باره، اظهار داشت: شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران، مستقر در دادگاه انقلاب، عینا حکم بدوی علی یونسی و امیرحسین مرادی را تائید کرد. این دو دانشجوی نخبه دانشگاه شریف در دادگاه بدوی به اتهام تخریب به ۱۰ سال، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی ۵ سال و تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده بودند که دادگاه تجدید نظر، عینا این حکم را تائید کرده و بر این اساس؛ حکم اشد، یعنی ۱۰ سال حبس قابل اجرا خواهد بود.

این در حالی است که ایراداتی وجود داشت که ما در لوایح تجدیدنظرخواهی خود به آن اشاره کرده بودیم. یکی از مهم‎ترین بحث‌ها، ایراد شکلی درباره تغییر عنوان اتهامی است که قواعد شکلی قانون آئین دادرسی کیفری در دادگاه بدوی رعایت نشده بود. با این حال، دادگاه تجدیدنظر به این موضوع نیز توجه نکرده و رای را عینا مورد تائید قرار داد.

با توجه به تایید رای اقدام بعدی بحث اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور است که در مراحل بعدی آن را پیگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه، امیدواریم با توجه به صدور رای قطعی پرونده، موکلین ما از بند امنیتی ۲۰۹ خارج شوند.

این دو جوان بیش از دو سال است در بند امنیتی ۲۰۹ زندانی بوده‌اند که امیدواریم با توجه به صادر شدن رای قطعی، دست کم علی یونسی و امیرحسین مرادی از این بند خارج و به بند عمومی منتقل شوند.

*امتداد

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مطالب دیگر

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »