هراس آیت‌الله خامنه‌ای از «ارتجاع پهلوی»: نگذارید کشورتان به سمت زندگی غربی برود

زیتون-سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی صبح روز شنبه ۱۴ خرداد در مراسمی که به مناسبت سالگرد درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، به اعتراضات مردمی اخیر واکنش نشان داد.

چهره آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی امروزش عبوس و گرفته، عمامه‌اش اندکی نامرتب و بخشی از موهایش از زیر عمامه بیرون زده بود.

او نارضایتی و مخالفت مردم با نظام جمهوری اسلامی را انکار کرد و گفت که آمریکا و کشورهای غربی «به غلط» فکر می‌کنند «می‌توانند مردم را جلوی نظام اسلامی قرار دهند، علت غلط بودن این محاسبات داشتن مشاورین ایرانی خائن هست که به غلط به آنها مشاوره می‌دهند».

رهبر جمهوری اسلامی همانند همیشه اعتراضات مردمی را توطئه دشمنان دانست و گفت: «جزء اول این نقشه، امید بستن دشمنان به اعتراضات مردمی برای ضربه زدن به کشور است که از طریق کار روانی و فعالیت در فضای مجازی و با پول، مزدورپروری و انواع حیله‌ها به دنبال قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامی هستند».

خامنه‌ای جزء دوم این توطئه را القاء محاسبات غلط درباره رو به سقوط بودن جمهوری اسلامی دانست و افزود: «بدخواهان، ابتدای انقلاب می‌گفتند شش ماه دیگر انقلاب سقوط خواهد کرد و بعد که محاسبه آنها غلط از آب درمی‌آمد وعده شش ماه دیگر را می‌دادند».

او که پس از دو سال در مراسم سالگرد مرگ بنیانگذار جمهوری اسلامی سخنرانی کرد، گفت: «در دوران پهلوی سبک زندگی غربی حاکم بود. انقلاب آن را پس زد. هر کسی که به سمت زندگی و فرهنگ غربی برود مرتجع است. نگذارید کشورتان به سمت ارتجاع برود».

او انقلاب سال ۱۳۵۷ در ایران را با انقلاب در کشورهای روسیه وفرانسه مقایسه کرد و گفت:‌ «در فرانسه پس از انقلاب، همان خانواده‌ای که انقلاب علیه آن‌ها انجام شده بود به دلیل حضور نداشتن مردم در صحنه، به قدرت برگشتند».

به‌نظر می‌رسد این سخنان رهبر جمهوری اسلامی واکنشی به سخنرانی روز گذشته فرزند شاه فقید باشد.

رضا پهلوی همزمان با سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی گفته بود که «این رژیم رفتنی است»، همان‌ طور که «اتحاد جماهیر شوروی با هزاران کلاهک هسته‌ای سقوط کرد».

خامنه‌ای در این سخنرانی مدعی شد گرایش شهروندان ایرانی به دین و انقلاب در مقایسه با روزهای اول انقلاب اسلامی در این کشور «یقینا بیشتر» شده است.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی امروز خود در جمع مسئولان جمهوری اسلامی گفت: «عده‌ای در فضای مجازی می‌خواهند وانمود کنند کشور به بن‌بست رسیده است. نمی‌دانم پول می‌گیرند یا از روی غفلت این کار را می‌کنند. نگذارید آن‌ها مردم را مأیوس کنند».

او از حامیان خود خواست که با «جنگ روانی همه‌گیر دشمن» از طریق فضای مجازی و ماهواره‌ها مقابله کنند و در بخش دیگری از صحبت‌هایش مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران را نماد حمایت مردم از جمهوری اسلامی دانست و گفت: «اعتقاد مردم و گرایش آنها به دین و انقلاب، امروز از اول انقلاب بیشتر است؛‌ اگر کسی می‌خواهد این را بفهمد، به تشییع میلیونی شهید قاسم سلیمانی نگاه کند».

او هم‌چنین به آهنگ «سلام فرمانده» هم اشاره کرد و گفت: «در همین سرودی که این روزها پخش شده و اظهار ارادت به حضرت بقیه‌الله است، مردم چه اظهار شوق و همراهی می‌کنند! پیر و جوان و کودک و زن و مرد، همه در شهرهای مختلف اظهار ارادت کردند! آیا این دلیل روگردانی مردم از دین است یا برعکس؟»

بخشی از سرود سلام فرمانده  در ستایش از علی خامنه‌ای است و اجرای اخیر آن هم‌زمان با حادثه متروپل مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت.

آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنانش از سید حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی حمایت کرد و گفت: «امروز هنگام سخنرانی آقای حسن خمینی برخی سروصدا ایجاد کردند، این را همه بدانند که من با این کار مخالفم».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

6 پاسخ

  1. جدا خامنه‌ای مرید صمیمی استالین است. او هم هرگز وجود هیچ مشکلی را در شوروی قبول نکرد،مگر وجود دشمنان داخلی و دست‌نشاندگان بورژوازی غربی(الگوی استکبار غربی ادبیات جمهوری اسلامی)،و البته راه حلش هم همیشه نابود کردن و اعدام و فرستادن این مخالفان به گولاگ‌های سیبری بود. از نظر اینان ایدئولوژی حکومت‌شان حقیقت مطلق است و امکان ناکامی و شکست در آن وجود ندارد و چون حقیقت مطلق است پس مخالف آن هم قطعا یا دانسته یا ندانسته فریب دشمنان خارجی را خورده،یا بصیرت ندارد،یا ساده‌لوح است،و یا عالما و عامدا در صدد تضعیف پایه‌های تئوریک جمهوری اسلامی است،و البته این افراد هم همیشه در حال شکست خوردن هستند.مردم هم قطعا روزبروز بیشتر عاشق این ایدئولوژی سراسر حق و حقیقت میشوند. اشکالات کوچک اقتصادی هم ناشی کم‌توجهی “مسئولین” به رهنمودهای خردمندانه ایشان است،و این هم که این “مسئولین” از هزاران فیلتر دستگاههای زیر نظر خود ایشان رد شده و بعضا با نظر مستقیم خود ایشان منصوب شده‌اند اساسا مهم نیست. اقتصاد ایران هم جزیره‌ای است خودکفا و شاخص‌هایش ربطی به کیفیت ارتباط اقتصادی کشور با جهان ندارد! چنین ایدئولوژی‌ و سیستم و رهبری برآمده از آن جای هیچگونه تعاملی با خود را باقی نگذاشته چون اساسا خود را در مقابل تمام تاریخ و فرهنگ و دانش بشریت تعریف کرده است.این سیستم باید سرنگون شود.راه دیگری وجود ندارد.

  2. اقایان ظلم و جور وبی کفایتی مسولان کنونی قابل انکار نیست .اما ایا حکومت پهلوی که با کودتای ننگین ۲۸ مرداد و با همکاری انگلیس و امریکا و اراذل و اوباشی مانند شعبان بی مخ و فاحشه های معروف مانند ملکه اعتضادی روی کار امد و با انقلاب عظیم ۱۳۵۷ سقوط کرد باید دوباره باز گردد .ایا اگاهان جامعه نباید نسل جوان را با حقایق اشنا کنند.ایا واقعا رضا پهلوی وباند او باید از مردم ایران طلبکار باشند.دوستان شاه وشیخ دوتیغه یک قیچی هستند وما نباید فریب بخوریم.

  3. ایشون خودش رو بخواب زده و برای طبیعی جلوه دادن این نمایش ، خر و پف هم می‌کنه! این حرفها حکم همون خر و پف رو داره ، اعتراضات و فحش و فضیحت هایی که به او می دهند واقعیت نداره، اینها براش در همون خواب کذایی حکم خواب دیدن داره ، قبول کرده که سلیمانی از خودش هم پر ارزش تر و پر طرفدار تر بوده، حتی مرده او، که مرده پرستها ستایش می کنند، سرود سلام فرمانده است که ورد زبانها شده ، نه رضا شاه روحت شاد! این شعار از فضای مجازی و توسط بلند گو پخش میشه ، وگرنه مردم به ذهن‌شان خطور نمی کند که حتی یکبار هم که شده و برای خنده این شعار را سر دهند ، مردم اگر فضای مجازی را بیرون خودشان دارند، فضای مجازی ایشان در درون خودش تعبیه شده ، برایش خبرها و وقایع مجازی رقم می زند تا ایشان شاد بشود و خوشش بیاید! مردم هم چه بخواهند و چه نخواهند ، باید در این فضای شاد ایشان سهیم باشند ، حتی با شکم گرسنه! در فضای مجازی ایشان مگر کسی گرسنه مانده که ناراضی باشد؟ مگر کمبودی وجود دارد که بخواهد اعتراض کند؟ همه چیز گل و بلبل، برلب جوی نشین و گذر عمر ببین، ساغر مستانه بگیر و شراب الست بنوش! اگر خدای نکرده مدتی سختی بوجود آمد ، خیال کن در شعب ابوطالب هستی و صد البته صواب آنرا در آخرت خواهی برد! اگر دیکتاتور های تاریخ شاخ و دم داشته اند، ممکن است ایشان هم داشته باشد و زیر عبا و عمامه پنهان کرده!

  4. سلام ترسیده این خزعبلات دانی که سندش کجا
    است دروغه مردم از دین و حکومت استبدادی ایشون به تنگ آمدن وار نظر تامین هزینه های سرسام آور زندگی کم آوردن و نزد خانواده تحقیر شده اند ساده ترین مواد غذایی را نمیتوانند تامین کنند مزدوران آمار اشتباه بشما میدن و مسئولان هم سواد آنچنانی ندارن جلوی تورم بالا را بگیرن نمیدانم چطور یکنفر با سابقه منفی ریاست مجلس اقلیت را گرفته فساد سیستمی شده نمی زاره ملت نفس آرامی بکشد شما باتمام دنیا دعوا دارد چون قدرت دارید بملت زور میکید
    اگر راست میکید استعفا دهید رفراندم نمایید آنکه غش داره روسیاه بشه

    1. ایشان ارزشی برای رای مردم قائل نیست که به نتیجه رفراندوم احترام بگذارد. از نظر ایشان “مردم” همان بسیجیان مغز باخته پای منبر خودش هستند و بس.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »