‘یوسف طباطبایی‌نژاد’ ظهر امروز از حمله‌ی یک جوان در خروجی مصلای اصفهان جان به در برد. ۶ هفته پیش نیز ‘رحیم توکل’ در مهدیه امیرکلای مازندران مورد حمله فیریکی یک جوان قرار گرفت. این هردو، نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان‌های اصفهان و مازندران هستند که به سخنرانی علیه معترضان و منتقدان نظام شهرت دارند. طباطبایی‌نژاد همزمان نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه اصفهان را نیز بر عهده دارد.

رئیس دفتر امام‌جمعه اصفهان می‌گوید «ظهر امروز، جوانی ۲۴ ساله پس از خروج آیت‌الله طباطبایی‌نژاد از سالن مصلی و پیش از سوار شدن وی در ماشین، با اهدافی که هنوز مشخص نیست به بهانه دادن یک نامه به آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نزدیک می‌شود و با یک چاقو یکی دو خراش سطحی به ناحیه گردن ایشان وارد می‌کنند. ایشان بعد از انتقال به بیمارستان، به‌صورت سرپایی درمان شدند و حال عمومی‌شان نیز مطلوب است. جوان خاطی دستگیر شده و در اختیار نیروهای امنیتی قرار داده شد».

شش هفته پیش نیز حساب اینستاگرامی رحیم توکل، نماینده مازندران در خبرگان نوشته بود: «در پی اتفاقات پیش آمده، بحمدالله با هشیاری و اقدام به‌موقع همراهان معظم‌له، ضارب دستگیر و تحویل مراجع انتظامی گردید. در حال حاضر نیز حال ایشان مساعد است…»

کمتر از دو‌ ماه پیش نیز خبر حمله با چاقو به سه روحانی در مشهد منتشر شد که یکی از آنها به قتل رسید؛ بنابر گزارش‌های رسمی، آن سه روحانی مسئولیتی در حکومت نداشتند. در ماههای گذشته بارها فعالان سیاسی و مدنی نسبت به افزایش نارضایتی‌ها و بالا گرفتن خشونت و خشم عمومی نسبت به حاکمیت هشدار داده‌اند.

*کانال تلگرام کلمه

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مطالب دیگر

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »