چهارشنبه‌شب، چهارم خردادماه، صدها تن از مردم آبادان در اعتراض به ریزش برج متروپل و مدیریت سیاسی کشور به خیابان آمدند و شعار دادند «آخوند برو گمشو»؛ «دروغه دروغه عبدالباقی نمرده»

صدها نفر از مردم آبادان با برگزاری تجمع شبانه علاوه بر سر دادن شعارهای ضدحکومتی، شعارهایی هم علیه پیمانکار پروژه ساختمان تخریب شده متروپل سردادند و ادعاها درباره مرگ او را در شعارهای خود زیر سوال بردند.

معترضان در آبادان در تجمع چهارشنبه شب چهارم خردادماه، شعارهایی از جمله «‌آخوند برو گمشو»، «‌دشمن ما همین‌جا است دروغ‌ میگن آمریکا است» و «‌دروغه دروغه عبدالباقی نمرده» و «‌باقی جنایت می‌کنه، مسئول حمایت می‌کنه» سرداند.

حسین عبدالباقی پیمانکار پروژه ساختمانی متروپل در آبادان است که مقام‌ها و رسانه‌‌های ایران می‌گویند او از جمله کسانی است که در تخریب این بنای ۱۰ طبقه کشته شده، با این حال بسیاری از مردم ادعاها درباره مرگ او را باور ندارند و گزارش‌هایی منتشر شده که حاکی است او در زمان این حادثه در ساختمان نبوده است.

شمار کشته‌شدگان حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان تاکنون ۱۶ نفر اعلام شده است. مجروحان هم دست‌کم ۳۷ نفر بوده‌اند که منابع رسمی گفته‌اند ۳۴ نفر از آنان مرخص شده‌اند.

پیشتر نیز مردم هنگام بیرون آوردن جسد یکی از شهروندان، علیه مقام‌های جمهوری اسلامی و مالک ساختمان متروپل شعار داده بودند.

همچنین برخی از شهروندان آبادانی در خیابان‌ امیری این شهر و بنا به یک رسم قدیمی، به عزاداری پرداخته و سنج و دمام می‌زنند.

منبع: ایران اینترنشنال

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »