اسرائیل به ایالات متحده اطلاع داده که در عملیات ترور حسن صیاد خدایی، مسئول عملیات واحد ۸۴۰ سپاه قدس در خاورمیانه و کشورهای همسایه ایران، دست داشته است.

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام اطلاعاتی گزارش داد که اسرائیل به ایالات متحده گفته است که این کشور در کشته شدن حسن صیاد خدایی، افسر سپاه پاسداران، دست داشته است.

این گزارش که روز چهارشنبه ۴ خرداد منتشر شده است، می‌گوید مقامات اسرائیل به آمریکایی‌ها گفته‌اند که «این اقدام هشداری به ایران بوده تا عملیات‌های یک گروه سری در نیروی قدس را که از آن با عنوان واحد ۸۴۰ نام برده می‌شود، متوقف کند».

نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات دولتی، نظامی و اطلاعاتی می‌نویسد «ماموریت واحد ۸۴۰ ربایش و ترور خارجی‌ها در سراسر جهان از جمله شهروندان و مقامات اسرائیلی است».

این گزارش به نقل از منبع اطلاعاتی یادشده بدون اشاره به نام او ادامه می‌دهد، «سرهنگ خدایی جانشین فرمانده واحد ۸۴۰ بود و در طراحی توطئه‌های برون مرزی علیه خارجی‌ها از جمله اسرائیلی‌ها نقش داشت».

به نوشته تایمز اسرائیل و شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل، این کشور از «حمله تلافی‌جویانه» ایران نگران است.

آقای خدایی روز یکشنبه اول خرداد در شرق تهران کشته شد. سپاه پاسداران این رخداد را «اقدامی تروریستی» نامید و گفت که «عوامل وابسته به استکبار جهانی» در آن نقش داشته‌اند. این نهاد نظامی همچنین از سرهنگ حسن صیاد خدایی به عنوان «مدافع حرم» نام برده است، اصطلاحی که در رابطه با نیروهای ایرانی در جنگ داخلی سوریه از آن استفاده می‌شود.

نیویورک‌تایمز به نقل از منبع اطلاعاتی خود ادامه می‌دهد که اسرائیلی‌ها به آمریکا گفته‌اند سرهنگ خدایی مسئول عملیات واحد ۸۴۰ در خاورمیانه و کشورهای همسایه ایران بود و «طی دو سال اخیر در حملات تروریستی علیه اسرائیلی‌ها، اروپایی‌ها، شهروندان و مقامات آمریکا در کلمبیا، کنیا، اتیوپی و امارات متحده عربی نقش داشته است».

ایران تاکنون وجود واحدی ویژه به نام واحد ۸۴۰ را تایید نکرده است. همچنین مقامات ایرانی تاکنون درباره اتهامات اسرائیل به سرهنگ خدایی پاسخی نداده‌اند و تنها هشدار داده‌اند که ایران «انتقام» خواهد گرفت.

منبع: رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »