محکومیت یکی از بازماندگان اعدام‌های دهه شصت به زندان بلند مدت

زیتون– دادگاه تجدید نظر٬ حکم هفت سال ونیم حبس را برای منصوره بهکیش٬‌ از اعضای «مادران و خانواده‌های خاوران»٬ تایید کرد.

منصوره بهکیش سال گذشته در دادگاه بدوی به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور محاکمه شده بود.

منصوره بهکیش در سال ۹۱ هم به چهار سال حبس محکوم شده بود که شش ماه آن تعزیری و سه سال و نیم تعلیقی،‌ به مدت پنج سال، بود.

منصوره بهکیش از اعضای «مادران و خانواده‌های خاوران است» که جوانان‌شان در دهه ۶۰ و بخصوص تابستان سال ۶۷ بدون برخورداری از امکان دفاع حقوقی و شرکت در محاکمه‌ای رسمی با نقض حکم حبس یا پس از پایان حبس، اعدام و در مکانی بی‌نام دفن شدند. شش تن از اعضای خانواده خانم بهکیش در آن زمان اعدام شدند.

۷۵ تن از خانواده‌های اعدام شدگان و قتل‌های سیاسی در جمهوری اسلامی، صدور حکم زندان برای منصوره بهکیش،‌ را محکوم کردند و خواستار لغو آن شدند.

وب‌سایت «مادران پارک لاله»،‌ در بیانیه‌ای که ۷۵ تن از اعضای خانواده‌های اعدام شدگان و قتل های سیاسی در حمایت از خانم بهکیش امضا شده، دلیل این اتهامات، «دادخواهی» و «فعالیت‌های مدنی، سیاسی، صنفی و فرهنگی» او ارزیابی شده‌است.

بر اساس این بیانیه، منصوره بهکیش که شش تن از اعضای خانواده اش در دهه ۶۰ اعدام شده‌اند، «عضوی فعال از مادران و خانواده های خاوران است. کسانی که به گفته خود وی، هیچ گاه حاضر نشدند که از حقوق خود به عنوان یک انسان دادخواه دست بشویند و ظلمی را که در حق شان شده است، به فراموشی بسپارند».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »