نرگس محمدی به جاوید رحمان: «سریع و‌ جدی» برای توقف تعرض جنسی به زنان زندانی اقدام کنید 

زیتون – نرگس محمدی در نامه‌ای به جاوید رحمان، خواستار اقدام «جدی و سریع» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای توقف و محکومیت تعرض جنسی به زنان در زندان‌های ایران شد.

این فعال حقوق بشر زندانی که خود «مورد تعرض و هتک حرمت» قرار گرفته، شنبه دوازدهم آذر در اینستاگرام نوشت:«اینجانب به عنوان زنی که علیه تعرض ماموران حکومت شکایت کرده؛ اما ناباورانه به حبس محکوم شده‌ام و از نزدیک شاهد روایت دهها زن زندانی بوده و هستم از جنابعالی تقاضا دارم جهت تحقیق، پاسخگو کردن و محکومیت حکومت و جلوگیری از تداوم این شیوه غیرانسانی برای سرکوب زنان معترض و مخالف و مبارز اقدامی جدی و سریع نمائید.»

در این نامه خانم محمدی به تجربه شخصی خود از «تعرض، هتک حرمت و توهین‌های ماموران و مقامات زندان و امنیتی» به خود و دیگر زنان زندانی اشاره کرد و نوشت:«از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۸ در زندان اوین و بند امنیت ۲۰۹ و زندان زنجان شاهد روایت‌های متعدد و هولناکی از زنان زندانی مورد تعرض و تجاوز و هتک حرمت قرار گرفته شده، بوده و متاسفانه این روزها زنانی را در بند زنان زندان اوین دیده‌ام که مورد اذیت و آزار و تعرض حین بازداشت قرار گرفته‌اند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«سید جواد ساداتی‌نژاد» حدود ۵۰ سال دارد. یعنی سنی که نه می‌تواند سابقه‌ای در انقلاب داشته باشد، نه در دوران دفاع مقدس. در بیش از نیمی از این سن هم مشغول تحصیل در ایران تا

ادامه »

روراست و صادق است. رُک و راست حرفش را می‌زند. و این نه از سرِ بی‌باکی که بیش‌تر اسلوبِ شخصیتی اوست که نمی‌تواند به

ادامه »

چرا پرداختن به جنبش های اجتماعی زنان  از منظر اقتصادی اهمیت دارد؟ چون توسعه جنبش های اجتماعی زنان مسئله اساسی

ادامه »