انتشار اخبار نگران کننده از مذاکرات وین

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، آمریکا را متهم کرد که «اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد». او سه موضوع «شیوه مواجهه با پیشنهادات ایران»، «طرح پیشنهادات غیرقابل قبول» و «اصرار بر توافق سریع با طرح بهانه‌های واهی» را نشانه‌های این موضوع ذکر کرد.

شمخانی در توییت خود که روز پنجشنبه منتشر شد نوشت: «مذاکرات وین بدون اتخاذ تصمیم سیاسی توسط آمریکا هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود.»

در همین حال نور نیوز، وابسته به شورای عالی امنیت ملی، در توییتی با هشتگ «مذاکرات وین» نوشت که پرتاب ماهواره نور-۲ حاوی دو «پیام جدی» بود؛ ایران حاضر به مذاکره درباره موضوعات دفاعی، فضایی و سیاست‌های منطقه‌ای خود نیست، و هرگونه توافق احتمالی نباید برنامه‌های موشکی ایران را محدود کند.

خبرگزاری تسنیم٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ نیز امروز از «سه یا چهار موضوع حل نشده» خبر داد و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز آمریکا را متهم کرد و نوشت که مذاکرات وین هر ساعت پیچیده‌تر می‌شود.

تسنیم روز پنجشنبه ۱۹ اسفند به نقل از «یک منبع آگاه» گزارش داد که «همچنان حداقل سه الی چهار مساله اصلی و فرعی» در مذاکرات وین باقی مانده و حل نشده است.

به نوشته تسنیم، طرف غربی باید اقدام لازم را «راجع به مساله تضمین‌ها و به ویژه تحریم‌ها» انجام دهد.



روسیه یک بیمارستان کودکان در اوکراین را بمباران کرد

حمله هوایی ارتش روسیه به بیمارستان کودکان در شهر ماریوپل در اوکراین، با واکنش‌های تند بین‌المللی روبه‌رو شد.

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، بمباران بیمارستان کودکان در ماریوپل را «جنایت جنگی روسیه» خواند و با محکوم کردن آن، گفت که بمباران بیمارستان کودکان از سوی نیروهای روسیه گواهی بر وقوع نسل‌کشی اوکراینی‌ها است.

زلنسکی در پیامی تلویزیونی خطاب به روسیه گفت: «ما هرگز چنین جنایت جنگی را در هیچ شهر دونتسک یا لوهانسک یا هر منطقه دیگری انجام نمی‌دهیم، زیرا ما انسان هستیم. شما چطور؟»

او افزود: «روسیه چه کشوری است که از بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها می‌ترسد و آنها را منهدم می‌کند.»

رییس‌جمهوری اوکراین با تایید اینکه ۱۷ نفر در حمله روسیه به این بیمارستان زخمی شده‌اند گفت: «این حمله نشان می‌دهد نسل‌کشی اوکراینی‌ها در جریان است.»

زلنسکی خاطرنشان کرد که امدادگران همچنان در حال جستجو برای یافتن قربانیان احتمالی بیشتر هستند.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در نشست خبری خود حمله به این بیمارستان را رد نکرد، اما گفت بیماران و کادر درمانی قبلا تخلیه شده بودند.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »