کیوان صمیمی در معرض خطری جدی

زیتون– کانون نویسندگان ایران، روز گذشته (جمعه) طی بیانیه‌ای خبر داد که کیوان صمیمی، رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، با شرایط نامساعد پزشکی مواجه است. این زندانی سیاسی همچنین سابقه بیماری قلبی دارد.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است که تداوم حضور کیوان صمیمی در زندان «خطری جدی» برای سلامت و جان او به شمار می‌رود.

این در حالی است که این فعال سیاسی و روزنامه نگار زندانی در آستانه تبعید به زندانی دیگر است.

کمپین حقوق بشر در ایران پیشتر به نقل از یک منبع آگاه خبر داده بود: «امین وزیری، معاون دادستان و دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی، اصرار دارد که کیوان صمیمی به زندان دیگری تبعید شود.»

کیوان صمیمی اردیبهشت ماه سال ۹۸ و به دنبال شرکت در تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر بازداشت شد. دادگاه انقلاب در پی این بازداشت این روزنامه نگار را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به سه سال حبس قطعی محکوم کرد؛ این حکم در دادگاه تجدیدنظر هم عینا تایید شد.

او از ۱۷ آذرماه ۹۹ برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

کیوان صمیمی روز ۱۹ دی‌ماه با انتشار نامه‌ای از داخل زندان، جان باختن بکتاش آبتین، شاعر و فیلمساز زندانی، را «قتل شبه‌عمد» خوانده بود.

انتشار این خبر٬ پس از مرگ آبتین بکتاش٬ شاعر زندانی٬ به دلیل تعلل در درمان٬ با واکنش‌های جدی افکار عمومی مواجه شد.

پیشتر عالیه مطلب‌زاده٬ دیگر عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و عکاس زندانی٬ را نیز در پی برگزاری مراسم یادبود برای آبتین بکتاش در بند نسوان زندان اوین٬ به زندان قرچک تبعید شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »