زیتون دانشجو | حلوای تن تنانیِ جناب وزیر

زیتون: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حین مراسم تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بوعلی‌سینا و نیز مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه سوال مهم و کلیدی را مطرح فرمودند که بر خود واجب دانستیم تا پرسش ایشان را پاسخ دهیم تا مبادا کوچکترین خللی در انگیزه ایشان برای خدمت رسانی به خلق‌الله ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی گل در روز ۲۷ آذرماه و در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه بوعلی با بیان اینکه «ما وظیفه داریم به دانشجویان امید تزریق کنیم»، اظهار کرد: «در این انقلاب اقدامات زیادی انجام شده، چرا آن‌ها را نمی‌بینیم؟ این همه رشد داشتیم که به انسان احساس غرور دست می‌دهد. در زمان جنگ حتی نمی‌توانستیم سیم خاردار بسازیم اما الان پهپاد می‌سازیم. یک زمانی دانشگاه بوعلی‌سینا فقط دو دانشکده علوم پایه و کشاورزی داشت اما الان اینقدر رشد کرده است، در سال‌های گذشته مسیر تردد همدان به تهران بسیار نامناسب بود و در این مسیر چندین تصادف صورت می‌گرفت اما الان خیلی خوب شده است، چرا این همه پیشرفت را نمی‌بینیم و فقط ناامیدی پمپاژ می‌کنیم؟»

ایشان در ادامه «همه علوم را دینی» دانستند و در خصوص امکانات دانشگاه بوعلی خاطر نشان کردند: «در دانشگاه بوعلی هیات‌های  مختلفی وجود دارد و جلسات هم‌اندیشی، قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود و اساتید ما انسان‌های متدینی هستند. دانشگاهیان ما افراد متدین، باتقوا و مسئولیت‌پذیر هستند و برای ارتقا و پیشرفت کشور باید به علم و ایمان و تقوا مجهز بود.»

بهتر است فعلا اجتهاد ایشان در باب «دینی بودن تمامی علوم» را کنار بگذاریم و به پرسش ایشان، پاسخی صادقانه و مخلصانه دهیم. خوب است که در قدم اول به نشانه‌ی مشتی نمونه خروار، نمونه‌ای از تدابیر مدبرانه‌ی منصوبان آقای وزیر را از نظر بگذرانیم.

رئیس دانشگاه تهران در تازه‌ترین اظهارنظر خود، از مراجع شیعه دعوت کرده تا هر کدام جداگانه، دفتر نمایندگی خود را در این دانشگاه افتتاح کنند. به گزارش ایمنا، محمد مقیمی، در دیدار با مراجع تقلید و با تاکید بر هدف گسترش رابطه حوزه و دانشگاه گفت: «در مرکز تبادلات حوزه و دانشگاه که به زودی در دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود، امکان راه‌اندازی دفتر نمایندگی هر یک از مراجع عالیقدر به منظور ارائه آثار علمی‌شان وجود دارد و همچنین می‌تواند کتابخانه‌ای به همت و به نام مراجع عظام در کتابخانه‌های دانشکده‌های دانشگاه تهران ایجاد شود.»

از سویی دیگر، امام جمعه اصفهان از «سهمیه بندی رشته‌های دانشگاهی بر اساس جنسیت» حرف می‌زند و چپ و راست در حال عادی‌سازی تفکرات طالبانی خود بوده و صدا هم از متولیان آموزش درنمی‌آید. یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه، در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره‌ی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خواست تا نسبت به اختصاص رشته‌های دانشگاهی کارآمد و متناسب با موقعیت بانوان اقدام شود. ایشان با منطق جالبی نیاز به دختران تحصیلکرده در رشته حقوق را از اساس منکر شد و این رشته را دور از شان و مقام زن دانست.

رییس دانشگاه تهران: «در مرکز تبادلات حوزه و دانشگاه که به زودی در دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود، امکان راه‌اندازی دفتر نمایندگی هر یک از مراجع عالیقدر به منظور ارائه آثار علمی‌شان وجود دارد».

وی در ادامه با تاکید بر نیاز به سونوگراف خانم در اصفهان گفت: «امکان تحصیل در رشته معدن برای بانوان در حالی که موقعیت آن برای اشتغال یک بانو در آن محیط فراهم نیست و یا تحصیل در رشته حقوق در حالی که ما در کشور قاضی زن نداریم، باید مورد بازبینی قرار گیرد.»

بالاخره پس از ۲ سال انتظار، قوه قضائیه هم از خواب زمستانی بیدار شد و در رابطه با پرونده جعل مدارک دانشگاه آزاد توضیحاتی گنگ و مبهم ارائه داد. به گزارش خبرگزاری دانشجو،  سخنگوی این قوه در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت این پرونده که تیر ماه ۹۸ خبرساز شده بود گفت: «پرونده جعل مدرک دانشگاه آزاد ۸ متهم داشت که ۲ نفر تبرئه شدند و یک نفر به ۹ سال و باقی متهمین هر کدام به ۷ سال حبس محکوم شدند.» این توضیحات نهادی است که اگر تمایل داشته باشد و اراده کند به طرفه العینی، طعمه را از ناف اروپا می رباید و در چشم بر هم زدنی، دادگاه فرمایشی و اعتراف اجباری برگزار می کند و بعد هم مظلومانه به مسلخ می کشاند و مارهای فرعونیِ حکومت ظلم خود را با خون جوانان خودش سیراب می کند.

با نیم نگاهی به تیتر خبرهای کشور است که در مواجهه با سوال جناب وزیر، به دو احتمال می‌رسیم. یا ایشان در سیاره‌ای دیگر سیر و سفر می‌کند و از نماینده مجلسی خبر ندارد که می‌گوید:«اگر مردم بچه‌دار نشوند، آنها را به زور بچه‌دار می‌کنیم.» و یا از منتهای بی‌شرافتی خود چشم به ما بیچارگانی انداخته که مهمترین دغدغه خیل عظیمی از مسئولین‌مان ظرف یک هفته‌ی گذشته، «وحدت حوزه و دانشگاه» بوده است. این دغدغه در شرایطی اولویت آقایان شده که «با نزدیک شدن به پایان سال ۱۴۰۰، هنوز ۱۳۰۰ دستگاه دولتی گزارشی از اعلام حقوق کارکنان خود، به سازمان اداری و استخدامی ارائه نداده اند.» دانشگاه امام صادق هم یکی از این ۱۳۰۰ دستگاهی است که پول بیت‌المال را می‌خورد و صاحب پول را عددی حساب نمی‌کند تا حساب پس دهد.

بله آقای وزیر، حلوای تن تنانی شما البته که دهان جنابعالی و اعوان و انصارتان را شیرین می‌کند اما جاده‌سازی و آب و برق، وعده‌ی چهل سال پیشِ پیشوایتان بود که حالا پس از این همه سال دزدی و غارت جیب مردم، هنوز مهر وزارت‌تان خشک نشده، جرئت می‌کنید و ساخت جاده و دانشگاه را به رخ‌شان می‌کشید. راست می‌گویید، ما باید پایمان را از گلیم‌مان درازتر نکنیم و به‌به گویانِ سیل پیشرفت‌هایی باشیم که شما برایمان به ارمغان آورده‌اید، فقط کاش بزرگی کنید و ما را از مظنه‌ی سنگ پای قزوین هم مطلع بفرمایید!

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »