یارانه وسایل پیشگیری از بارداری حذف شد

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس با حمایت از قانون افزایش جمعیت و با انتقاد از دسترسی شهروندان به وسایل پیشگیری از بارداری، مدعی شد: یارانه لوازم پیشگیری برداشته شده است، دارو و لوازم پیشگیری در دسترس مردم است. چرا باید وسایل پیشگیری را با یارانه به مردم بدهیم؟

چندی پیش ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی با وجود مخالفت کارشناسان، «طرح جوانی جمعیت» مصوب مجلس شورای اسلامی که با مخالفت های کارشناسان مواجه شده بود را برای اجرا به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور، ابلاغ کرد. در این طرح مواردی از جمله حذف غربالگری و سخت تر کردن سقط جنین و تعلق گرفتن وام به افرادی که در سنین پایین ازدواج می کنند مطرح شده است.


صدور قرار وثیقه برای مصطفی نیلی

وکیل مصطفی نیلی از صدور قرار وثیقه برای این زندانی سیاسی پس از ۴ ماه خبر داد.


از هر سه ایرانی یک نفر مایل به مهاجرت است

طبق تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی کیو، میل به مهاجرت در ایران در آذرماه ۱۴۰۰ بیش از ۳۳درصد افزایش یافته. بر طبق این نظرسنجی عوامل اقتصادی مهم‌ترین انگیزه افراد برای مهاجرت خوانده شده است.

به گزارش روزنامه خراسان، جامعه آماری این نظرسنجی شامل افراد بالای ۱۸ سال ساکن در کشور بوده و حجم نمونه برابر با ۱۳۰۰ نفر است.

این در حالی است که تمایل به مهاجرت در سال ۹۵ برابر با ۸/ ۲۹ درصد بوده است.


مدیرکل آژانس انرژی اتمی: محدودیت بازرسی هسته‌ای در ایران باعث بروز ابهام شده است

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است که «محدودیت» فعالیت بازرسان این نهاد در ایران همراه با نگرانی در مورد افزایش تولید اورانیوم با خلوص مورد استفاده در تسلیحات اتمی «باعث بروز ابهام جهانی» در مورد برنامه‌های حکومت ایران شده است.

 گروسی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که می‌خواهد به ایران گوشزد کند که اگر جمهوری اسلامی بخواهد «کشوری برخوردار از احترام» در جامعه ملل محسوب شود «راه گریزی از بازرسی توسط بازرسان آژانس ندارد.»

آقای گروسی در مورد روابط آژانس و ایران گفته است که «ما باید با هم کار کنیم و من اطمینان حاصل خواهم کرد که آنها درک کنند که ما شریکشان هستیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »