بکتاش آبتین٬نویسنده زندانی٬ در ای‌سی‌یو بستری شد

راضیه زیدی، وکیل بکتاش آبتین، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران که مدتی است در زندان اوین به سر می‌برد؛ درباره آخرین وضعیت جسمی موکلش که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان به سر می‌برد به دیده‌بان ایران گفت: «آخرین اطلاعاتی که ما از وضعیت آقای بکتاش آبتین داریم این است که ریه‌های ایشان درگیر ویروس کرونا شده است. دیروز هم بنده به همراه همسرشان به زندان مراجعه کردیم و خوشبختانه با مرخصی ایشان موافقت شد.»

وکیل این نویسنده زندانی در رابطه با وضعیت جسمی او توضیح داد: «وضعیت عمومی ایشان در حال حاضر بد نیست اما با توجه به اینکه هر دو ریه ایشان درگیر این بیماری شده است ممکن است هر چه زودتر وضعیت جسمی‌شان رو به وخامت برود. دلیل همراهی زندان هم به همین دلیل بود.»

زیدی در پاسخ به این سوال که چند درصد از ریه این نویسنده درگیر ویروس کرونا شده است، افزود: «متاسفانه از اینکه چند درصد ریه درگیر شده است اطلاعی ندارم اینکه آقای آبتین در حال حاضر در ای سی یو بستری هستند.»



ابراز ناامیدی دیپلمات‌های اروپایی از روند مذاکرات هسته‌ای با ایران

دیپلمات‌های ارشد کشورهای اروپایی عضو برجام در متنی که در اختیار رسانه‌ها قرار دادند، گفتند که در مذاکرات وین زمان بدون حصول پیشرفتی سریع، رو به پایان است و با توجه به سرعت برنامه‌ هسته‌ای ایران، برجام به‌زودی به توافقی توخالی بدل خواهد شد.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای از هشتم آذر آغاز شد و روز دوازدهم آذر ماه متوقف شد و پس از چند روز وقفه از پنج‌شنبه ١٨ آذر در وین از سر گرفته شده است.

دیپلمات‌های ارشد اروپایی دوشنبه شب، بیست و دوم آذر ماه، با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات در هشتم آذرماه، خاطرنشان کردند که در جریان این مذاکرات، گفت‌وگوها ساعت‌ها به طول انجامیده و نمایندگان تمامی کشورهای حاضر از ایران درخواست کردند خواسته‌های معقولی مطرح کند.

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در وین، در توییتی که به نظر می‌رسد پاسخ به این انتقادها باشد نوشت: «بعضی بازیگران به جای دیپلماسی واقعی به عادت مقصرنمایی خود پافشاری می‌کنند. ما سریعا پیشنهادهای‌مان را ارائه کردیم و به نحوی سازنده و منعطف تلاش کردیم تا اختلافات کم شود.»


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »