بیشترین و کمترین «حقوق رسمی» مقامات جمهوری اسلامی

خبرگزاری ایسنا در گزارشی نوشت که بالاترین حقوق «ثبت شده» مربوط به قوه مجریه ۲۸۴ میلیون تومان در ماه و کمترین حقوق ۳.۲ میلیون تومان است.

بر اساس این گزارش منظور از «حقوق ثبت شده» ارقامی است که نهادهای رسمی طبق قانون ملزم به ثبت آنها در سامانه حقوق و مزایا هستند.

طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون موظف هستند اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان خود را در این سامانه اعلام کنند اما به گزارش ایسنا، بعد از گذشت حدود چهار سال از تصویب این ماده، برخی دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های حکومتی هنوز اطلاعات مربوطه را وارد نکرده‌اند.

براساس آمار این سامانه، پس از قوه مجریه، بالاترین حقوق در نظام جمهوری اسلامی مربوط به قوه قضاییه با قوه قضائیه با ۱۸۴.۹ میلیون تومان در ماه است.

در مورد حقوق‌های ثبت و اعلام شده نیز بالاترین حقوق در قوه مقننه ۸۲.۹ میلیون تومان و در نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی ۴۸.۵ میلیون تومان است. بالاترین حقوق در سایر دستگاه‌های حکومتی ۸۵.۴ میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، سازمان اداری و استخدامی گفته است که در بعضی موارد، رقم ثبت شده مربوط به یک ماه نیست بلکه مجموع حقوقی است که طی چند ماه جمع و یکباره پرداخت شده است.

این گزارش می‌افزاید که کمترین میزان پرداختی در همه دستگاه‌های حکومتی سه میلیون و ۲۵۵ هزار تومان است هرچند بر اساس قانون بودجه امسال نباید پرداختی به کارکنان کمتر از ۳.۵ میلیون تومان باشد.



بکتاش آبتین٬نویسنده زندانی٬ در ای‌سی‌یو بستری شد

راضیه زیدی، وکیل بکتاش آبتین، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران که مدتی است در زندان اوین به سر می‌برد؛ درباره آخرین وضعیت جسمی موکلش که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان به سر می‌برد به دیده‌بان ایران گفت: «آخرین اطلاعاتی که ما از وضعیت آقای بکتاش آبتین داریم این است که ریه‌های ایشان درگیر ویروس کرونا شده است. دیروز هم بنده به همراه همسرشان به زندان مراجعه کردیم و خوشبختانه با مرخصی ایشان موافقت شد.»

وکیل این نویسنده زندانی در رابطه با وضعیت جسمی او توضیح داد: «وضعیت عمومی ایشان در حال حاضر بد نیست اما با توجه به اینکه هر دو ریه ایشان درگیر این بیماری شده است ممکن است هر چه زودتر وضعیت جسمی‌شان رو به وخامت برود. دلیل همراهی زندان هم به همین دلیل بود.»

زیدی در پاسخ به این سوال که چند درصد از ریه این نویسنده درگیر ویروس کرونا شده است، افزود: «متاسفانه از اینکه چند درصد ریه درگیر شده است اطلاعی ندارم اینکه آقای آبتین در حال حاضر در ای سی یو بستری هستند.»



ابراز ناامیدی دیپلمات‌های اروپایی از روند مذاکرات هسته‌ای با ایران

دیپلمات‌های ارشد کشورهای اروپایی عضو برجام در متنی که در اختیار رسانه‌ها قرار دادند، گفتند که در مذاکرات وین زمان بدون حصول پیشرفتی سریع، رو به پایان است و با توجه به سرعت برنامه‌ هسته‌ای ایران، برجام به‌زودی به توافقی توخالی بدل خواهد شد.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای از هشتم آذر آغاز شد و روز دوازدهم آذر ماه متوقف شد و پس از چند روز وقفه از پنج‌شنبه ١٨ آذر در وین از سر گرفته شده است.

دیپلمات‌های ارشد اروپایی دوشنبه شب، بیست و دوم آذر ماه، با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات در هشتم آذرماه، خاطرنشان کردند که در جریان این مذاکرات، گفت‌وگوها ساعت‌ها به طول انجامیده و نمایندگان تمامی کشورهای حاضر از ایران درخواست کردند خواسته‌های معقولی مطرح کند.

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در وین، در توییتی که به نظر می‌رسد پاسخ به این انتقادها باشد نوشت: «بعضی بازیگران به جای دیپلماسی واقعی به عادت مقصرنمایی خود پافشاری می‌کنند. ما سریعا پیشنهادهای‌مان را ارائه کردیم و به نحوی سازنده و منعطف تلاش کردیم تا اختلافات کم شود.»


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »