تصاویر جدید از آمادگی ایران برای پرتاب ماهواره به فضا

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آماده شدن ایران برای انجام یک پرتاب فضایی از پایگاه «امام خمینی» در استان سمنان است.

این گزارش با استناد به تصاویر گرفته شده از ماهواره شرکت « پلنت لبز» منتشر شده است و تصاویر ماهواره‌ای حضور جرثقیل هیدرولیک و یک کامیون پشتیبانی در کنار یک محفظه عظیم در محل پرتاب را نشان می‌دهد که معمولا موشک در داخل آن قرار داده می‌شود.

فعالیت‌هایی که در این پایگاه فضایی انجام می‌شود از جمله افزایش تعداد خودروها، مشابه فعالیت‌هایی است که در تصاویر قبل از پرتاب‌های فضایی پیشین ایران از این پایگاه ثبت شده بود.

این خبر همزمان با دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین منتشر شده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا ۱۳ آذرماه امسال گزارش داده بود ایران چهار ماهواره «ظفر ۲»، «ناهید ۲ و ۱» و «پارس ۱» در مراحل نهایی‌سازی و پرتاب دارد ولی جزییاتی درباره زمان پرتاب و تست آنها منتشر نکرده بود.

ایران در سال‌های گذشته ایران چندین دور تلاش ناموفق در پرتاب ماهواره داشته است، از جمله تیرماه امسال گزارش شد که ایران در پرتاب موشک حامل ماهواره از پایگاه فضایی «امام خمینی» سمنان ناکام مانده است.


خبر توافق در وین «فیک» بود٬ هنوز هیچ توافقی حاصل نشده است


افزایش ۱۳ برابری «عوارض خروج از کشور» در بودجه ۱۴۰۱

در لایحه بودجه سال آینده عوارض خروج از کشور ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این رقم افزایشی ۱۳ برابری نسبت به امسال دارد.

دولت در لایحه بودجه سال آینده،هزار وپانصد میلیارد تومان درآمد از محل عوارض خروج از کشور پیش‌بینی کرده که این مبلغ در بودجه امسال حدود ۱۱۰میلیارد تومان بود.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »