شمخانی : امیدواریم با ظهور امام زمان حاج قاسم رجعت کند

شمخانی٬ معاون حقوقی سپاه پاسداران٬ گفت که «در انقلاب شخصیت و مجاهدین زیادی داشتیم اما شهید سلیمانی یک شخصیت ویژه بوده است» و اظهار امیدواری کرد «با ظهور امام زمان شهید سلیمانی رجعت کنند و به میان ما بازگردند.»

او صبح امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت حقوقی پرونده ترور قاسم سلیمانی توضیح داد: «مطالبه حقوقی این موضوع از جهت اینکه سردار سلیمانی یکی از شخصیت‌های مؤثر در سپاه بود برعهده ما است چراکه وظیفه دفاع از کارکنان سپاه را ما برعهده داریم.»

شمخانی اضافه کرد: «در چند بعد ما با قوه قضائیه همکاری داشتیم هم به ضابط و هم مرتبط و شاکی؛ اطلاعات و اسنادی برای اثبات جنایات در اختیار قوه قضائیه قرار داده شده است.»

قاسم سلیمانی در نخستین لحظات روز ۱۳ دی همراه با ابومهدی المهندس، معاون نیروهای عراقی حشدالشعبی و ۸ تن از همراهان و همکاران‌شان، دقایقی بعد از فرود هواپیمای حامل قاسم سلیمانی از پروازی از دمشق، با شلیک ۴ راکت از پهپادهای آمریکایی در جاده داخلی فرودگاه بغداد کشته شدند.



ایران پیشنهاد گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا را رد کرد

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه٬ در واکنش به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره مستقیم در وین، این پیشنهاد را رد کرده و گفت: «اگر آمریکا برای رفع تحریم‌ها و رفع واقعی تحریم‌ها بیاید می‌تواند بلیت بازگشت به اتاق برجام را دریافت کند».

او امروز در نشستی خبری ضمن انتقاد از مقاله مشترک وزرای خارجه بریتانیا و اسرائیل برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای، گفت هدف برخی کشورهای اروپایی طولانی کردن مذاکرات است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روز جمعه از مذاکره‌کنندگان ایرانی خواست اگر خواهان نتیجه سریع‌تر هستند، به جای واسطه قرار دادن اروپایی‌ها، مستقیما با آمریکا به مذاکره بنشینند.

آخرین دور مذاکرات ایران و اعضای برجام شامل چین، روسیه، بریتانیا، فرانسه و آلمان ۳۱ خرداد انجام شد و ایران از آن زمان برای بازگشت به میز مذاکرات تعلل کرده بود. دور جدید مذاکرات قرار است امروز شروع شود.



تجمع اعتراضی ایثارگران وارد دومین روز شد

دفتر مرکزی بنیاد شهید از روز گذشته، شاهد تجمع جمعی از ایثارگران مشمول ماده ۳۸ (جانبازان و آزادگانی که در هیچ یک نهادی استخدام نشده‌اند و از بنیاد شهید حقوق دریافت می‌کنند) است که خواستار پرداخت معوقاتشان هستند. این معوقات به حدود ۶۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تجمع کنندگان همچنین خواستار «استعفای قاضی‌زاده هاشمی از ریاست بنیاد شهید» بوده‌اند. آنان تاکید کردند که در مدت حضور او در بنیاد شهید «اجازه نیافتند برای پیگیری مطالبات‌شان وارد ساختمان بنیاد شهید» شوند.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »