بازداشت ۲۸ نفر در استان کردستان طی سه روز گذشته

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو خبر داد که نیروهای امنیتی در سه روز گذشته ۱۴ نفر را در روستاهای سه شهرستان بانه، سقز و مریوان در استان کردستان بازداشت کرده‌اند.
هه نگاو نام بازداشت‌شدگان در روستاهای بانه، شش نفر از بازداشت شدگان در مریوان و دو نفر از بازداشت شدگان در سقز را منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش، صلاح پزشکی، رفیق پزشکی، مناف (وفا) پزشکی، بهزاد پزشکی، کریم پزشکی، ابوبکر پزشکی، لقمان پزشکی، احمد پزشکی، فرهاد پزشکی، فرزاد پزشکی، ارسلان پزشکی، کامران پزشکی، جمال مروتی و عثمان محمدپور در روستاهای «چومان»، «کوپیچ»، «نمشیر» و «نجنه» در بانه بازداشت شده‌اند.
شبکه حقوق بشرکردستان نیز خبر داد که حداقل ۱۴ نفر در در این استان بازداشت شدند.
در گزارش این سازمان حقوق بشری آمده است که نیروهای امنیتی همچنین همچنین عبدالرحمن اشتک محمد احمدی، فرید درخشانی، کیوان مینویی، ادریس بهرامیان و عبدالرحمن‌ افشار را در روستای «نی» در مریوان بازداشت کرده‌اند.
عبدالله مهجور، زندانی سابق سیاسی و پسرعمویش محمد نیز در روستای «ملقرنی» در سقز بازداشت شده اند.شبکه حقوق بشر کردستان نیز از بازداشت ایوب مینایی در سقز خبر داده است.
این سازمان نوشت که نیروهای امنیتی در بانه از آمبولانس هلال احمر برای بازداشت و انتقال شهروندان به بازداشتگاه‌های امنیتی استفاده کرده‌اند.



مخالفت مجلس با فوریت لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

نمایندگان مجلس امروز به فوریت لایحه‌ای که منجر به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گردید، رای ندادند و این لایحه به طور عادی در مجلس ایران بررسی خواهد شد.
نمایندگان پس از شنیدن سخنان رییس سازمان برنامه‌ و بودجه که از جانب دولت خواستار بررسی این لایحه به صورت فوریتی بود، با درخواست دولت موافقت نکردند.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به خبرگزاری مهر گفته: «با توجه به تصمیم دولت برای استرداد لایحه دو فوریتی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، این لایحه از چرخه بازگذاری در سامانه قوانین خارج شد.»
اما حسینعلی حاجی‌ دلیگانی عضو هیات رئیسان مجلس، در پاسخ به این سوال مهر که آیا دولت لایحه دوفوریتی تامین کالاهای اساسی را پس گرفته یا نه، گفته: «خیر، مقرر شد برای بررسی فوریت این لایحه هماهنگی‌هایی بین دولت و مجلس صورت گیرد و دولت درباره بررسی این لایحه این هفته یا هفته آینده تصمیم می‌گیرد.»
هرچند محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، دراین‌باره‌ که دولت این لایحه را پس گرفته یا نه، گفته: «بی‌اطلاعم.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »