? زنده| تجمع اعتراضی معلمان در دست‌کم ۳۲ شهر

 



تجمع اعتراضی معلمان در دست‌کم ۳۲ شهر

بخشی از معلمان امروز در اعتراض به تصویب‌ نشدن طرح رتبه‌بندی تجمع کردند.

این تجمع سراسری بر اساس فراخوان تشکل‌های صنفی معلمان برگزار شد و در شبکه‌های اجتماعی تصاویر و ویدئوهای زیادی از این اعتراضات در دست‌کم ۳۲ شهر در استان‌های یزد، قزوین، خوزستان، هرمزگان، البرز، کرمانشاه،کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر،کردستان، فارس، مازندران، تهران، لرستان، اصفهان، همدان، اردبیل، مرکزی و… منتشر شده است. معلمان معترض  مقابل ادارات آموزش و پرورش در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و نیز مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران٬ تجمع برگزار شد.

معلمان شاغل و بازنشسته در دو ماه اخیر در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی معلمان که کلیات آن خردادماه سال جاری در مجلس به تصویب رسید، بارها تجمع کرده‌اند.



مدیر جدید بورس هم از دانش‌گاه امام صادق آمد

به گزارش خبرگزاری فارس شورای عالی بورس، شب گذشته مجید عشقی را به‌ریاست سازمان بورس برگمارد.

عشقی ۴۱ساله است و او هم مثل چندین مدیر اقتصادی ارشد دولت ابراهیم رئیسی، دانش آموخته دانشگاه امام صادق است.

او که در رشته مدیریت تحصیل کرده، در دوره‌هایی مشاور ارشد و نیز قائم‌مقام رئیس بورس کالای ایران بوده و از اعضای هیات‌مدیران چند کارگزاری بورس بوده.



آمریکا هشدار داد: دولت جدید ایران نمی‌خواهد به برجام برگردد و ما هم گزینه‌های دیگر را آماده کرده‌ایم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در نشست خبری مشترک با همتایان اسراییلی و اماراتی‌اش‌ گفت: «آن‌چه از ایران دیده‌ایم یا ندیده‌ایم، نشان‌مى دهد ایران آماده بازگشت به برجام نیست ولی فرصت کوتاه است

او افزود: «اگر ایران تغییر مسیر ندهد آماده‌ دست‌بردن به گزینه‌های دیگری هستیم و رایزنی‌ با شریکان‌مان بخشی از این فرایند است.»

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: «چون به جایی نزدیک‌ می‌شویم که بازگشت به برجام به تنهایی منافع توافق اولیه را برآورده نمی‌کند و ایران، زمان را برای پیشرفت برنامه هسته‌ای‌اش به خدمت گرفته است.»

در همین رابطه رابرت مالی، مسئول امور ایران در دولت آمریکا، نیز گفت: «دولت بایدن، اگر با ایران در مذاکره به تفاهم دست پیدا می‌کردیم، همه تحریم‌های ناسازگار با برجام را خیلی سریع برمی‌داشت.»

به گفته او «اما اگر خواسته‌های ایران فراتر از برجام است، پس به توافقی متفاوت با برجام نیاز خواهیم داشت و پای مسائلی متفاوت به میز مذاکره باز می‌شود.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی افزود:‌«ارزیابی همه طرف‌های برجام از شش دور مذاکرات وین این بوده که ما به تفاهم نزدیک شده بودیم.» اما «االان تیم متفاوتی در ایران روی کار آمده که می‌گوید می‌خواهد رویه‌ی متفاوتی در پیش بگیرد.

او ادامه داد: «با گذشت هر روز این پیام برای آمریکا فرستاده می‌شود که دولت جدید ایران نمی‌خواهد به برجام برگردد.»

رابرت مالی تاکید کرد: «لازم است برای دنیایی آماده باشیم که ایران با محدویتی علیه برنامه هسته‌ای‌اش روبه‌رو نیست و لازم است گزینه‌هایی برای آن در نظر داشته باشیم. کاری که ما هم‌زمان با امیدمان به بازگشت ایرانی‌ها به برجام می‌کنیم.»

مسئول امور ایران در دولت آمریکا همچنین گفت: «ما آماده‌ایم با واقعیت‌های نو بسازیم و همه گزینه‌ها را برای مقابله با برنامه هسته‌‌ای ایران در نظر داریم.»



ترکیه واردات فرش ایرانی را ممنوع کرد

رضی حاجی آقامیری٬ رییس سابق کنفدراسیون صادرات ایران٬ خبر از آن داد که در سال‌های اخیر و با تشدید تحریم‌ها فرش ایرانی به کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی و پاکستان صادر و از آنجا اسناد تغییر می‌کرد و روانه بازارهای اروپایی می‌شد. البته با دور زدن تحریم‌ها هزینه اضافی‌تر به تجار تحمیل می‌شد.

رضی حاجی آقامیری به تجارت‌نیوز گفت: «در گذشته ترکیه علاقه زیادی به فرش ایرانی داشت اما تحولات سیاسی باعث شد که صادرات فرش به این کشور هم متوقف شود. همچنین در گذشته هم اندکی فرش به آذربایجان صادر می‌شد اما حالا مدت‌هاست که دیگر فرشی به این کشور صادر نمی‌شود.»

آمارها نشان می‌دهد در چند سال اخیر صادرات فرش ایران به دو میلیارد دلار رسیده بود اما در دولت قبل با تصمیمات لحظه‌ای و مطرح شدن پیمان ارزی، صادرات فرش ایران در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ۵۰ میلیون دلار رسید.


یک نماینده مجلس یازدهم به دو سال حبس تعزیزی محکوم شد

اردشیر مطهری٬ سرهنگ بازنشسته ناجا و نماینده مجلس دوره یازدهم از حوزه انتخاباتی گرمسار، آرادان، ایوان‌کی، به زندان محکوم شد.

دیده‌بان ایران خبر داد که این نماینده مجلس روزگذشته از سوی شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت تهران به اتهام نشر اکاذیب و تهمت و افترا به افراد عادی و راه انداری کانال غیر قانونی و ضد انقلاب «حساب کشی» به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنابر این گزارش خردادماه سال گذشته دادستان شهرستان گرمسار در نامه‌ای به دادستان کل کشور نوشت: «از حدود ۲ سال پیش یک کانال تلگرامی در سطح استان سمنان به ویژه شهرستان گرمسار شروع به فعالیت کرد که هدف خود را افشاگری برخی مفاسد اعلام کرده بود اما با گذشت زمان طرح مسائل غیرواقعی از جمله مسائل اخلاقی توسط این کانال، شیرازه و اساس بسیاری از خانواده‌ها را مورد آسیب جدی قرار داد که تاکنون بیش از ۳۰ فقره شکایت علیه این کانال به ثبت رسیده است.»

افشین داش محمدی ادامه داد: «طبق بررسی‌های انجام شده، ادمین و هدایت‌کننده اصلی این کانال، آقای … است و، چون طبق تبصره ذیل ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، احضار نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا پایان انتخابات ممنوع است، به محض اتمام انتخابات احضار و در صورت لزوم، جلب این فرد در دستور کار جدی دادسرا خواهد بود.»

اشاره دادستان گرمسار به اردشیر مطهری نماینده انقلابی گرمسار در مجلس یازدهم است که از او به عنوان ادمین کانال «حساب کشی۲۱» نام برده می شود.

این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »