? زنده| مصرف گوشت در بین ایرانی‌ها ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد

 



مصرف گوشت در بین ایرانی‌ها ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد

منصوریان پوریان٬ رییس شورای تامین دام کشور٬ با تائید این موضوع که به رغم کاهش تقاضا قیمت گوشت افزایش می‌یابد٬ توضیح داد: «یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت افزایش قیمت خوراک آنها و انباشته شدن چربی در دام‌هاست. یعنی خرید دام‌های پر چربی دیگر برای متقاضیان صرفه اقتصادی ندارد.»

منصور پوریان به تجارت‌نیوز گفت: «به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن تالارها و آشپزخانه‌ها تقاضا برای خرید گوشت کاهش پیدا کرد. همچنین کاهش قدرت خرید باعث انباشت چربی در دام‌ها شده که معمولا برای این دام‌های پر چربی تقاضایی وجود ندارد.»

او ادامه داد: «چنانچه تقاضایی هم برای دام‌های پر چربی وجود داشته باشد، فعالان بازار مجبورند به دلیل افزایش هزینه‌های تمام شده قیمت دنبه را هم با قیمت گوشت محاسبه کنند.»

منصوریان پوریان با اشاره به ممنوعیت صادرات دام گفت: «متاسفانه صادرات دام زنده همچنان ممنوع است. چنانچه صادرات دام زنده آزاد بود بخشی از دام‌های پر چربی به کشورهای همسایه صادر می‌شد اما به دلیل کنترل بازار در نیمه دوم سال ممنوعیت صادرات دام زنده همچنان تداوم دارد.»



پناهجویان افغانستانی توسط «آدم بَرها» مورد تجاوز قرار می‌گیرند

در پی سقوط ولسوالی های افغانستان، موجی از پناهجویان عادی و نزدیک به ۳ هزار نیروینظامی در رده‌های مختلف از افسران عالیرتبه تا سربازان به سمت مرزهای ایران گریختند و امروز در چادرهای هلال احمر سکونت پیدا کرده‌ بودند.

زهرا مشتاق٬ فعال اجتماعی٬ در گزارشی نوشت که تمام چادرهایی که هلال احمر برای پناهجوها برپا کرده خالی است؛ چادرهایی که شدت باد آنها را فرسوده و جابه‌جا پاره کرده است. خانواده‌ها بیشتر از یک روز اینجا نمانده‌اند و رد مرز شده‌اند.

چند روز پیش یکی از زن‌ها داخل همین چادرها نوزاد دخترش را به دنیا می‌آورد. درست مثل خانواده‌ای که پسر نه ساله‌اش را تا حد مرگ از دست می‌دهد. خانواده‌ای با دو بچه. یک دختر کوچک و یک پسر نه ساله. قاچاقچی‌های آدم بر آنها را به مرز می‌رسانند. زمانی طولانی راه رفته‌اند. در خستگی، با گرسنگی. امر و نهی شنیده‌اند تا رسیده‌اند به دیوار طولانی، خیلی طولانی مرز. ارتفاعی سه و نیم متری را بالا رفته‌اند. زن، مرد، بچه. در هر سن. دیوار صاف، سیاه و سیمانی. زن‌ها ناخن نداشته‌اند. چنگ زده‌اند و از دست‌های قلاب شده مردها رفته‌اند بالا. علامت شان نورهای لیزری سبز و نارنجی بوده. آدم‌برهای این طرف، سبز و آن طرفی‌ها، نارنجی.

اول زن و دختر کوچکش. بعد مرد خواسته بچه‌اش را بفرستد بالای دیوار؛ آدم‌بر گفته اول خودت برو. بچه‌ات را می‌دهم بالا. شب، روز شده. همه در دشت گریخته‌اند و خبری از بچه نشده. زن و مرد فقط گریه کرده‌اند. کل دیوار طولانی را هروله‌کنان صد دفعه رفته‌اند و آمدند. فکر کردند شاید بچه از جایی دیگر این طرف دیوار انداخته شده باشد. نبوده. نیروهای مرز دل‌شان سوخته و پا به پای آنها گشته‌اند. بالاخره پسر بچه را پیدا کرده‌اند. آن سوی مرز. با تعرض‌های پیاپی. بچه خونین. لباس‌های پاره و امعا و احشا بیرون ریخته. پسرک مرده به نظر می‌رسد. کسی متوجه نبض ضعیفش می‌شود. او را به بیمارستان می‌برند.

زن‌ها و بچه‌های زیادی در مسیر رسیدن به مرز توسط قاچاقچی‌ها مورد تجاوز قرار می‌گیرند. آنها سکوت می‌کنند. شاید چون چاره دیگری ندارند. شاید فکر می‌کنند این آخرین حقارتی است که در این مسیر دردناک ناچار به تحمل آن هستند. شاید فکر می‌کنند گذر از مرز، ورود به دروازه خوشبختی باشد.



آتش سوزی در تالاب انزلی «عمدی بوده است»

عزیزاله ملکی٬ فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان گیلان٬ گفته است که آتش‌سوزی کنونی در تالاب انزلی سهوی نبوده بلکه عمدا و به منظور تصرف اراضی اطراف تالاب آغاز شده است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از دادستان انزلی گزارش کرده که تا کنون دو نفر به اتهام ایجاد حریق عمدی در تالاب انزلی بازداشت شده‌اند اما در مورد انگیزه این افراد هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

از بیش از ۳۰ هزار هکتار پهنه تالابی استان گیلان، ۸۰ درصد در متعلق به سه تالاب انزلی، امیرکلایه و بوجاق است که تحت کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

این تالاب‌ها زیستگاه بیش از ۳۰۰ گونه پرنده به خصوص پرندگان مهاجر و همچنین شصت گونه ماهی است. آتش‌سوزی در زمان مهاجرت پرندگان روی نداده، اما آثار آن به معنی تخریب بخشی از زیستگاه این پرندگان است.

آتش‌سوزی تالاب از روز دوشنبه آغاز شده و در حال حاضر، تلاش ماموران آتش‌نشانی برای مهار آتش از زمین و هوا در جریان است.

تخریب منابع طبیعی ایران به منظور بهره‌برداری تجاری از جمله ساخت و سازهای مسکونی در چند دهه گذشته جریان داشته و در سال‌های اخیر شدت گرفته است. از میان بردن جنگل‌ها و مراتع و اخیرا ساختمان‌سازی در اراضی منابع طبیعی از جمله این فعالیت‌ها بوده است.



دفن بیش از ۴۱ هزار تن از جان‌باخته کرونا در بهشت زهرای تهران

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا  اعلام کرد که تاکنون ۴۱ هزار و ۵۹۱ قربانی ویروس کرونا در این گورستان دفن شده‌اند.

سعید خال در هشتمین جلسه شورای شهر تهران اعلام کرد که از ابتدای اسفند سال ۱۳۹۸ سازمان بهشت زهرا درگیر بحران بی سابقه‌ای در طول ۵۰ سال گذشته شد که تاکنون تجربه آن وجود نداشت.

به گفته او، «حتی در طول سال‌های دفاع مقدس، سیل تهران، زلزله بم و رودبار چنین اعداد و ارقامی در متوفیان دیده نشده بود».

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا عنوان کرد که تا شب گذشته (دوشنبه، ۸ شهریور) ۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر متوفیان کرونایی در سایت بهشت زهرا پذیرش شده‌اند، به این ترتیب ۴۰ درصد جانباختگان کرونایی کل کشور در سازمان بهشت زهرا و ۶۰ درصد در سایر آرامستان های کشور پذیرش شده‌اند.

براساس این گزارش، از میان کل جانباختگان کرونا که در بهشت زهرا پذیرش شده‌اند، ۲۴ هزار و ۸۳۱ نفر مرد و ۱۶ هزار و ۷۵۳ نفر زن بوده‌اند.



واکسن پاستوکوک فعلاً به تولید صنعتی نمی‌رسد

واکسن پاستوکووک دومین واکسنی است که به همراه برکت از سوی سازمان غذا و دارو تایید شده و طبق گفته علیرضا بیگلری قرار بود در شهریورماه به تولید ۲.۵ تا ۳ میلیون در ماه برسد.

کوبایی‌ها قبلا ادعا کرده بودند تا ماه شهریور(سپتامبر) واکسن برای تمام کوبا تولید خواهند کرد اما در حال حاظر واکسن چینی زده‌ می‌شود. رویترز گفته است واکسن سینوفارم چینی با با یک دوز بوستر کوبایی در استان سینفوئگوس در حال تزریق است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ انستیتوی پاستور ایران پروژه‌ی تولید واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا با نام «پاستوکووک» در ایران و در کوبا با عنوان «سوبرانا» را شروع کرده بود.

واکسن پاستوکووک دومین واکسن، همراه با برکت، از سوی سازمان غذا و دارو مجوز تجویز اظطراری دریافت کرده بود‌ و به گفته‌ی علیرضا بیگلری قرار بود در شهریور به تولید ۲.۵ تا ۳ میلیون دوز در ماه برسد.

کوبایی‌ها در تولید واکسن سوبرانا دچار مشکل شده‌اند که این به معنی ناتوانی در تولید انبوه در ایران نیز است.



بلومبرگ: مذاکرات برجام به تعویق افتاد

بلومبرگ در گزارشی نوشت دولت جدید ایران شاید مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را تا ماه نوامبر از سرنگیرد.

در این گزارش که روز سه‌شنبه نهم شهریور منتشر شده، آمده است حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: «طرف مقابل این درک را دارد که دو، سه ماه طول می‌کشد که دولت جدید مستقر شود و بتواند برای هرگونه تصمیم‌گیری درباره این موضوع، برنامه‌ریزی کند.»

این گزارش می‌گوید به این ترتیب ممکن است تا اکتبر یا نوامبر خبری از دور بعدی مذاکرات در کار نباشد و در نتیجه، بازگشت احتمالی ایران در صورت توافق و لغو تحریم‌ها به بازار جهانی نفت هم تاخیر خواهد افتاد.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »