«آزار جنسی» در زندان

زیتون– محمد مهدی حاج محمدی، رییس سازمان زندان‌ها، اعلام کرد که موضوع «آزار جنسی» زندانیان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

پیشتر حسین قشقایی، زندانی سیاسی، که برای مدتی کوتاه به مرخصی آمده بود٬ خبر از آزار جنسی زندانیان توسط فردی به نام پیمان صمدی داده بود.

پیمان صمدی پیشتر مدیر شرکت انصار خودروی سپاه بوده و به علت فساد زندانی‌است. به گفته حسین قشقایی پیمان صمدی که به عنوان «وکیل بند و معاون اندرزگاه محل نگهداری زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ» انتخاب شده، اقدام به آزار جنسی برخی از زندانیان در زندان تهران بزرگ کرده است.

حسین قشقایی طی یک رشته توییت همچنین افشا کرد که پیمان صمدی «ادعای ارتباط با اطلاعات وحفاظت زندان» دارد و گزارش‌هایی بر علیه زندانیان به حفاظت اطلاعات زندان داده است.

به نوشته قشقایی، این فرد همچنین با «دادن وعده مالی و آزادی» و در برخی موارد با زور اقدام به آزار جنسی برخی زندانیان در حسینیه سالن زندان کرده و این موضوع قبلا به حفاظت زندان اطلاع داده شده است ولی به نتیجه نرسیده است.

پس از انتشار این رشته توییت، پیمان صمدی از حسین قشقایی شکایت کرده و مسئولان زندان به او گفته‌اند که باید قبل از پایان یافتن مهلت مرخصی‌اش که ۳۱ مرداد بود، به زندان بازگردد.

محمد مهدی حاج محمدی، رییس سازمان زندان‌ها، امروز در این رابطه در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت که قشقایی در پاسخ به مقام‌های این سازمان درباره دلایل «اثباتی» خود گفته که «شنیده‌هایم را منتشر کردم.»

حاج محمدی اعلام کرد که پیگیری سازمان زندان‌ها برای «احراز صحت یا سقم این ادعا و برخورد مقتضی ادامه دارد.»

حسین قشقایی به دلیل انتقادها و فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی در زندان تهران بزرگ به ۲ سال زندان محکوم شده است، از ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ امسال برای تحمل دوران حبس خود به زندان رفت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »