۹نفر از حامیان مردم خوزستان احضار شدند

زیتون– برخی از بازداشت شدگان تجمعی در حمایت از مردم خوزستان در مقابل وزارت کشور٬ به «شعبه دم بازپرسی شهید مقدس» احضار شدند.

۲۹ تیرماه شماری از فعالان سیاسی، مدنی و کارگری که قصد داشتند در حمایت از معترضان خوزستانی مقابل وزارت کشور تجمع کنند، با «ضرب و شتم» بازداشت شدند.

نرگس محمدی٬ رسول بداقی٬ آرش کیخسروی٬ حمید آصفی٬ روح‌الله مردانی٬ پوران ناظمی٬ جعفر عظیم‌زاده و آرش صادقی در خیابان فاطمی بازداشت شدند.

نرگس محمدی پیش از بازداشت در ویدیویی گفته بود که شماری از زندانیان سابق، فعالان مدنی، مادران صلح و مادران داغدار قصد داشتند در اعتراض به «کشتار» مردم «بی‌پناه و بی‌گناه و تشنه» خوزستان مقابل وزارت کشور جمع شوند که با ضرب و شتم مواجه شدند و به همین دلیل به سوی خیابان زرتشت تهران در حال راهپیمایی هستند.

به گزارش «زیتون» طی روزهای اخیرا پیامکی به این فعالین مبنی بر تشکیل پرونده قضایی علیه آنان در «شعبه دوم بازپرسی شهید مقدس امنیت» ارسال شده است.

تا امروز از بین شرکت کنندگان در این تجمع پوران ناظمی پور، آرش کیخسروی، بهزاد همایونی، آرش صادقی، حمید آصفی، رادا مردانی، نرگس محمدی، رسول بداقی و جعفر عظیم زاده این پیامک را دریافت کرده‌اند.

اعتراضات مردم خوزستان به بحران زیست محیطی٬ کم آبی و بی‌آبی از ۲۴ تیر ۱۴۰۰ از شهرهای مختلف این استان آغاز شد. عمده این اعتراض‌ها در شهرهای اهواز، هویزه، شادگان، حمیدیه، خرمشهر، بستان، سوسنگرد، دزفول و ایذه روی داده و به استان‌های دیگر از جمله تهران، کرمانشاه، اصفهان، بوشهر، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و البرز گسترش یافته‌است. در این اعتراضات بر اثر شلیک مستقیم و پرتاب گاز اشک‌آور نیروهای امنیتی به سمت معترضان تعدادی زخمی و کشته شدند.

براساس گزارش‌های تایید شده منابع حقوق بشری بیش از ده نفر کشته شدند؛ اما خبری از تعداد دقیق بازداشتی‌ها تا کنون منتشر نشده است.

اعتراضات مردم خوزستان به چندین استان دیگر گسترش یافت و تاکنون ادامه داشته‌است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »