? زنده| ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس

 



ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس

آتش‌سوزی در جنگل‌های جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد، در میان جنگل‌های زاگرس پس از هفت شبانه‌روز همچنان ادامه دارد.

به گزارش روزنامه همشهری، با گذشت یک هفته از شروع آتش‌سوزی و به‌رغم تلاش‌های مردم منطقه هنوز آتش مهار نشده و و در مناطق پراکنده شعله‌ور است.

در این گزارش آمده که حجم آتش به حدی است که نیروها پس از چند روز عملیات شبانه‌روزی نتوانسته‌اند به محل اعزام خود برگردند. با وجود این‌که بالگردها در روز چهارم به محل آتش‌سوزی اعزام شدند، اما بالگرد آبپاش هنوز نتوانسته است برای مهار آتش مفید باشد.

بر طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان‌های امدادی و محیط‌زیستی، در ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های جنگلی عامل انسانی مقصر است.



اوج گیری شیوع کرونا در ایران: آمار فوتی‌ها به بیش از ۲۰۰ نفر رسید

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند؛ این در حالیست که طبق آمار روزهای‌ گذشته آخرین باری که تعداد فوتی‌ها بیشتر از ۲۰۰ نفر بوده به ۱۰ خرداد امسال برمی‌گردند.

همچنین ۲۳ هزار و ۶۵۵ مورد جدید ابتلا به کرونا هم در شبانه‌روز گذشته ثبت شده که نشاندهنده اوج‌گیری این بیماری است.

در این‌ بین ۴ هزار و ۶۴ نفر هم به دلیل شرایط نامساعد در بخش مراقبت‌های‌ ویژه بستری هستند.



به رغم هشدار سازمان بهداشت جهانی ستاد کرونا با برگزاری مراسم محرم موافقت کرد

رضا عزت زمانی٬ معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی٬ اعلام کرد که ستاد کرونا با برگزاری مراسم محرم موافقت کرده است.

به گفته معاون سازمان تبلیغات سالامی ستاد کرونا برگزاری عزاداری محرم را منوط به تصمیم‌گیری کمیته تخصصی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی و … کرده بود که در این کمیته، برگزاری عزاداری محرم و تعظیم شعائر حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی مردم مطابق تجربه موفق سال گذشته به تصویب رسید.

در حالی ستاد ملی مبارزه با کرونا با برگزاری مراسم محرم موافق کرده است که سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری کشورهای خاورمیانه ازجمله عراق و ایران به عواقب وخیمی می‌انجامد.

در بیانیه این سازمان آمده که پس از کاهش موارد ابتلا به مدت ۸ هفته، اکنون شاهد افزایش ملموس موارد ابتلا به کرونا در عراق، ایران، لیبی و تونس هستیم و لبنان و مراکش نیز احتمالا در هفته‌های آینده شاهد وضعیت مشابه خواهد بود.

این بیانیه افزوده که سازمان بهداشت جهانی نگران افزایش موارد ابتلا و پیامدهای وخیم آن در این کشورهاست.

این سازمان تأکید کرده که علت این وضعیت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشت و عدم رعایت فاصله اجتماعی و همچنین پایین بودن آمار واکسیناسیون است.



محموله جدید واکسن کرونا شامل یک میلیون و ۱۴۲ هزار دوز به ایران رسید

هلال احمر اعلام کرد که با ورود یک میلیون و ۱۴۲ هزار دوز واکسن کرونا به کشور، مجموع واکسن وارد شده از سوی این سازمان به هفت میلیون دوز رسیده است.

محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر٬ گفت که این سازمان صبح پنج‌شنبه بیست و چهارم تیر ماه یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کرونای دیگر را به کشور وارد کرده است.

قوسیان مقدم افزود که تاکنون بیش از هفت میلیون دوز واکسن کرونا از سوی را به ایران وارد کرده و به وزارت بهداشت تحویل داده است.

واردات محموله‌ جدید واکسن کرونا در حالی انجام شده است که برخی از مقام‌های وزارت بهداشت از جمله علیرضا رییسی،‌ سخنگوی ستاد کرونا، روز چهارشنبه گفتند که در خط تولید واکسن داخلی مشکل ایجاد شده است. شرکت شفا فارمد وجود مشکل در خط تولید واکسن برکت را رد کرده است.

از سوی دیگر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، نیز اعلام کرد که مجموع واکسن داخلی کرونا که به وزارت بهداشت تحویل شده تاکنون ٧٠٠ هزار دوز بوده است.



یک چهارم مردم فکر می‌کنند واکسن هرگز به آنها نخواهد رسید

بر اساس نظرسنجی جدید ایسپا، مرکز افکارسنجی دانشجویان، ۲۶ درصد پاسخگویان فکر می‌کنند هیچ وقت نوبت واکسن کرونای آنها فرا نخواهد رسید.

در این نظرسنجی از کسانی که واکسن نزده‌اند پرسید شد «فکر می‌کنید چه زمانی برای واکسن زدن نوبت به شما خواهد رسید؟» از نظر ۱۴.۴ درصد تا پایان تابستان، از نظر ۱۰.۵ درصد تا پایان پاییز و از نظر ۱۶.۴ درصد از پاسخگویان تا پایان سال نوبت واکسن آن‌ها خواهد رسید.

واکسیناسیون در ایران به کندی پیش می‌رود در حالی که موج پنجم کرونا آغاز شده و وضعیت در برخی مناطق از جمله سیستان و بلوچستان وخیم است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »