? زنده| فحاشی نمکی در جلسه رسمی

 

فحاشی نمکی در جلسه رسمی



دستگیری ۵ نفر در ارتباط با افتتاح پارچه فروشی مهاباد

در پی انتشار ویدئویی از مراسم افتتاحیه یک پارچه‌فروشی در مهاباد که در آن زنان بدون حجاب اسلامی حضور داشتند، دادگستری آذربایجان غربی از پلمب این واحد صنفی و بازداشت صاحب آن و تعقیب «سایر عوامل دخیل» خبر داد.

مهراب پوراکبر، دادستان انقلاب مهاباد، در گفت‌وگوی با ایرنا تایید کرد که ۵ نفر شامل «صاحب مغازه» و «کسانی که عنوان مدل» حضور داشتند، بازداشت شده‌اند.

به گفته دادستان مهاباد رعایت نکردن «عرف و اخلاق»، استفاده از «تبلیغات نامتعارف» و همچنین، حضور زنان بدون رعایت «موازین شرعی» از اتهامات اصلی برگزارکنندگان مراسم افتتاحیه این واحد صنفی اعلام شده است.

در ویدئویی که از مراسم افتتاحیه این پارچه‌فروشی در مهاباد منتشر شده است، تعدادی زن با لباس‌های مجلسی به‌عنوان مدل حضور دارند.

پیشتر اکبر تایوغ مسئول روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی از پلمب این مغازه و بازداشت صاحب آن خبر داده و گفته بود: «سایر عوامل دخیل نیز شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند».

این مقام قضایی جمهوری اسلامی، تخلفات این واحد صنفی را «عدم رعایت عرف و اخلاق، تبلیغات نامتعارف و حضور بانوان بدون رعایت موازین شرعی» اعلام کرد.



شیرین نجفی به مرخصی آمد

شیرین نجفی، یکی از همکاران روح‌الله زم در کانال تلگرامی «آمدنیوز»، به مرخصی آمد.

هرانا خبر داد که او با قرار وثیقه پنج میلیارد و پانصد میلیون تومان به دلیل آن «ادامه روند درمان» و پابند الکترونیک به مرخصی است.

نام شیرین نجفی بعد از ربایش روح الله زم در عراق به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و انتقالش به ایران به عنوان همکار و فرد مورد اعتماد روح‌الله زم مطرح شد. بعد از آن بود که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر همکاری شیرین نجفی در ربایش روح‌الله زم مطرح شد. او دو روز پس از اعلام رسمی دستگیری روح‌الله زم در ۲۲مهر۱۳۹۸، در مصاحبه‌‌ با تلویزیون «ایران اینترنشنال» مدعی شد که در خارج از ایران است و در ربایش روح‌الله زم با نیروهای امنیتی ایران همکاری نداشته است.

پس از مدتی سکوت خبری، سخن‌گوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی در دی‌ماه ۱۳۹۹ گفت که شیرین نجفی در ایران است و برایش حکم صادر شده است. یکی از نزدیکان نجفی در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی ادعا کرده بود که او در تمام مدت عملیات ربایش روح‌الله زم و بعد از آن در ایران بوده و تمام مصاحبه‌ها زیر نظر سازمان اطلاعات سپاه انجام می‌شد.



ادامه مذاکرات احیای برجام به دولت رئیسی واگذار شد

وزارت خارجه ایران در آخرین گزارشی که درباره نحوه اجرای برجام به مجلس شورای اسلامی ارائه داده است، ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات مربوط به احیای برجام در ابتدای دولت ابراهیم رئیسی «تکمیل شود».

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در در نامه پیوست این گزارش که بیست و دومین گزارش و آخرین گزارش وزارت خارجه درباره برجام به مجلس محسوب می‌شود، تاکید کرده است که در مذاکرات فعلی که توسط دولت روحانی انجام شده، طرفین به یک «چهارچوب یک توافق محتمل برای رفع تحریم‌ها» نزدیک شده‌اند.

بر اساس گزارش وزارت خارجه ایران، در صورت توافق برای احیای برجام، علاوه بر رفع بخش مهمی از تحریم‌های نفتی و بانکی، «بیش از هزار شخص حقیقی و حقوقی و همچنین نهادهای زیر نظر دفتر رهبر جمهوری اسلامی از فهرست تحریم‌های آمریکا خارج می‌شوند و سپاه پاسداران نیز از فهرست گروه‌های تروریستی حذف شود.

وزارت خارجه ایران همچنین می‌گوید در صورت توافق، سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران نیز به «حداکثر ۳/۶۷ درصد» کاهش خواهد یافت و ایران صرفا مجاز به «استفاده از حداکثر ۶۱۰۴ دستگاه سانتریفیوژ آی‌آر۱» خواهد بود و استفاده سانتریفیوژهای پیشرفته را باید به انبار برگرداند.



تخت‌های آی‌سی‌یو در بیمارستان‌های تهران پر شد

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، با اعلام اینکه ویروس دلتا در پایتخت فراگیر شده، از پر شدن تخت‌های آی‌سی‌یو در بیمارستان‌های تهران خبر داد.

توکلی تاکید کرد که «روز یک‌شنبه ۸ هزار و ۶۰۰ بیمار سرپایی و یک هزار و ۳۰۰ بیمار بستری جدید در تهران داشتیم» گفت که آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها در این شرایط پر است و با جابه‌جایی‌ها یا باز کردن آی‌سی‌های جدید شرایط کرونا در تهران را مدیریت می‌کنیم

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران با اشاره به اینکه ویروس در گردش در تهران عمدتا ویروس کرونای دلتا یا همان گونه جهش‌یافته شناسایی شده در هند است، تاکید کرد که بنابراین بر اساس چیزی که در حال حاضر می‌بینیم ویروس غالب در تهران کرونای دلتا است.

نادر توکلی همچنین گفت که در حال حاضر ۶ هزار و ۷۰۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند و با تمام بیمارستان‌های جلسات آمادگی برگزار کردیم و بیمارستان‌ها پذیرفته‌اند تا ظرفیت تخت‌هایشان را افزایش دهند.



زاینده رود برای «۱۰ روز» زنده شد

با باز شدن آب سد نکو آباد برای آبیاری بخش کشاورزی اصفهان، نهایتا بعد از ۱۰ ماه خشکی، آب در زاینده‌رود جاری شد.

آب از ساعت ۱۸ روز شنبه (۱۹ تیر ماه) با دبی ۸ متر مکعب از خروجی سد نکوآباد رها شده و در ساعت ۲۳ خروجی سد به ۵۰ متر مکعب رسیده و سر دهنه شاخه‌های چپ و راست نکوآباد هم بسته شده است.

زاینده‌رود از مهرماه پارسال به‌دلیل باز نبودن سد نکو آباد خشک بود.

خبرگزاری مهر گزارش داده که بر اساس تصمیم‌گیری شورای تأمین و کارگروه سازگاری با کم‌آبی استانداری اصفهان، زاینده‌رود با هدف تأمین نیاز آبی باغات شرق، دامداری‌ها و آبیاری کشت‌های ریشه‌ای این منطقه به مدت ۱۰ روز در اصفهان جریان خواهد داشت.

این رودخانه نه تنها آب کشاورزی منطقه را تامین می‌کند بلکه به باتلاق گاوخونی ریخته و حق‌آبه آن را تامین می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آبان‌ماه پارسال از خشک شدن کامل «۹۶ درصد» تالاب گاوخونی در این استان خبر داده بود.

به گفته منصور شیشه‌فروش خشکی این تالاب، آن را در آینده به یکی از کانون‌های گردوغبار تبدیل می‌کند و «گرد و غبار آن می‌تواند تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر برسد و چند استان دیگر را هم در بگیرد.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »