«مرگ بر خامنه‌ای»؛ علیه تاریکی

زیتون– شهروندان ایران این روزها دلایل زیادی برای عصبانیت دارند. آب نیست٬ برق نیست٬ واکسن کرونا نیست و حتی اینترنت هم برای به اشتراک گذاشتن این نداشته‌ها یاری نمی‌کند، گرمای هوا دیگر بماند.

اما هستند مسئولینی که با سخنانشان نمک به زخم مردمی می‌پاشند که هم اینک صبرشان به سر آمده است.

ساکنان شهرهای مختلف ایران از شمال تا مرکز کشور شب گذشته (دوشنبه) با حضور در مقابل ادارات برق در این شهرها نسبت به قطعی مکرر برق اعتراض کردند.

ویدیوی از شهرهای تهران، شیراز و شمال در زمان خاموشی منتشر شده است که معترضان در آن علیه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی٬ شعارهایی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سرمی‌دهند.

همچنین برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از تجمع اعتراضی اهالی شهرهای بابل، بابلسر، آمل، قائمشهر، شهر ری، شیراز و کازرون منتشر می‌کنند که نشان می‌دهند معترضان به قطعی مکرر برق شعارهایی علیه مقامات جمهوری اسلامی سر داده‌اند.

در استان مازندران، گروهی از مردم شهر بابل دوشنبه شب با تجمع مقابل شرکت برق این شهر به خاموشی‌های گسترده اعتراض کردند. به گفته منابع محلی، تجمع اعتراضی مردم بابل تا ساعت بامداد سه‌شنبه همچنان ادامه داشت.

جمعی از مردم قائمشهر در استان مازندران دوشنبه شب و درپی قطع مکرر برق با تجمع مقابل شرکت برق این شهر به خاموشی‌های گسترده اعتراض کردند.

در استان فارس، مردم شهر کازرون شامگاه دوشنبه برای دومین شب متوالی در اعتراض به قطع مکرر برق، مقابل شرکت برق این شهر تجمع کردند.

همچنین گروهی از مردم بندر گز در استان گلستان با تجمع مقابل اداره برق این شهر به قطع برق اعتراض کردند.

در شهر خمام استان گیلان دوشنبه شب شماری از مردم معترض به قطع برق با تجمع مقابل اداره برق به خاموشی‌های گسترده اعتراض کردند.

یکشنبه شب نیز اتفاقی مشابه رخ داد و معترضین در تهران از پنجره‌های منازلشان در خاموشی علیه خامنه‌ای شعار می‌دهند.

در طول روز دوشنبه خبرگزاری‌های داخل ایران گزارش‌هایی از تجمعات اعتراضی در مقابل ادارات برق شهرهای کردکوی، بندر گز، بندر ترکمن و آق‌قلا منتشر کردند که نشان از گستردگی اعتراضات به‌ویژه در شهرهای شمالی کشور دارد.

همچنین ویدیویی از بخش آی‌سی‌یوی یک بیمارستان منتشر شده است که در آن فردی توضیح می‌دهد ژنراتورهای برق اضطراری نیز جوابگوی دستگاه‌های این بخش نیست، امری که تهدید مضاعفی علیه بیماران محسوب می‌شود.

چندروزی‌ست که ایران برق ندارد. کاربران شبکه‌ها اجتماعی در شهرهای مختلف ایران خبر از ساعت‌های طولانی و بدون برنامه خاموشی می‌دهند. اما رسمی‌ترین واکنش مسئولان به این خاموشی‌های گسترده٬ وعده قطعی برق بیشتر است.

روز گذشته (دوشنبه) مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگویی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: «اگر رله‌های فرکانسی به درستی عمل نکنند، خاموشی گسترده‌ای خواهیم داشت.»

معترضان به قطعی برق می‌گویند که برق خانه آنها سه یا چهار نوبت در شبانه روز و هر بار دستکم دو ساعت قطع می‌شود و قطعی مکرر برق مشکلات زیادی از جمله قطعی آب آپارتمان‌ها، خراب شدن گوشت و مرغ و دیگر وسایل داخل یخچال و سوختن وسایل خانگی را به همراه داشته است.

همچنین برخی اصناف به دلیل قطعی مکرر برق با ضرر و زیان روبه‌رو شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »