? زنده| واکنش ابوالفضل قدیانی به مرگ ساسان نیک‌نفس در زندان اوین

 

 

 



واکنش ابوالفضل قدیانی به مرگ ساسان نیک‌نفس در زندان اوین

ابوالفضل قدیانی٬ زندانی سیاسی٬ در واکنش به مرگ ساسان نیک‌نفس در زندان طی بیانیه‌ای٬ نسبت به عدم احساس مسئولیت نسبت به جان زندانیان سیاسی اعتراض کرد.

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:

روز دوشنبه ۳٫۱۷ خبر درگذشت ساسان نیک نفس زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ منتشر شد زندانی سیاسی مظلوم و بی پناه از جمله هزاران زندانی سیاسی تحت ظلم نظام استبداد دینی و عوامل سرکوبگرش که در اثر بی اعتنایی و عدم احساس مسئولیت نسبت به جان زندانی که قانونا مسئول حفظ جان زندانی اند جانش را از دست داد . به گفتۀ وکیلش مادر ساسان نیک نفس با اصرار و التماس از مسئولین مربوطه خواست که به او مرخصی دهند که خانواده اقدام به مداوای وی کنند اما با این درخواست مخالفت شد .این رفتار بی رحمانه و قانون شکنانه با بیماری حاد و خطرناک زندانی در حقیقت قتل غیر مستقیم زندانی است . در این فاجعه دستگاه قضایی ،نیروهای امنیتی و مسئولین زندان مسئولند و باید پاسخگو باشند .اما مسئول اصلی خودکامهٔ ایران علی خامنه‌ای است که باید پاسخگو باشد زیرا این قبیل فجایع به خاطر آن است که حکومت غاصبانه و غیر مشروع او تداوم یابد. .

ابوالفضل قدیانی 



پیام زهرا رهنورد از حصر درباره انتخابات

بسمه تعالی‌‌

گویا تاریخ در حال تکرار است. شورای نگهبان با عنوان استصوابی شیوه ای را پیش گرفته است که انتخابات گوئی دغدغه حاکمان است و احراز صلاحیت نور چشمی های بر کشیده آنان. در این میان زنان، نورچشمی هیچ دار و دسته ای از حاکمیت به حساب نمی آیند حتی اگر رجل سیاسی باشند. نتیجه آنکه باز مردم هیچ کاره اند و جزو جمهور به حساب نمی آیند. و جمهوریت پیش چشم همگان وجهانیان در حال سلاخی و نهایتا در حال حذف کامل.‌

زهرارهنورد



انتقاد ستاد مقابله با کرونا از تجمعات انتخاباتی

کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن ابراز نگرانی نسبت به عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی‌انگاری‌هایی که توسط برخی نامزدها در استان‌ها انجام گرفته از نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ خواست دعوت از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبلیغات انتخاباتی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

دیشب ابراهیم رئیسی در سفر تبلیغاتی خود به استان خوزستان، در ورزشگاه تختی اهواز سخنرانی کرد، تجمع مردم در شرایط شیوع کرونا انتقادهایی را مطرح کرده است.

حسن روحانی، رییس جمهور هم در این جلسه به قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا دستور داد با توجه به استقرار این قرارگاه در وزارت کشور و برعهده داشتن مسئولیت اجرای انتخابات از سوی وزیر کشور، «با جدیت و قاطعیت» با نامزدهای متخلف در این خصوص برخورد و گزارش برخورد به مردم ارائه شود.

حسن روحانی گفت: «کسانی که قرار است در کشور حافظ قانون باشند نباید قانون‌شکنی کنند» و افزود: «کسانی که قرار است بالاترین پست اجرایی کشور را اشغال کنند، نباید اینچنین نسبت به کادر درمان اجحاف کرده و برای آنها مشکل بیفرینند.»

طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا در ایران تجمعات انتخاباتی در فضاهای باز باید با استفاده از ماسک، رعایت فاصله و حداکثر یک سوم ظرفیت هر مکان انجام شود. همچنین باید به نوعی برنامه ریزی شود که قبل و بعد از مراسم در ورودی‌ها و فضاهای جنبی تجمع به وجود نیاید.



نام دختر قاسم سلیمانی در لیست نامزد‌های اصولگرایان برای شورای شهر

نرجس سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی در میان فهرست نامزدهای پیشنهادی اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر تهران است.

از سوابق کاری و تحصیلی نرجس سلیمانی اطلاعات چندانی به طور عمومی منتشر نشده است.

قاسم سلیمانی٬ فرمانده پیشین سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران بود که در حمله آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد.

پس از کشته شدن او تبلیغات رسمی حکومت ایران ستایش بسیاری از او کرده و به ویژه یکی از دختران او، زینب سلیمانی، نقش پررنگی در در این تبلیغات داشته است.



ضرب و شتم شکیلا منفرد، فعال مدنی٬ در بند عمومی زندان قرچک

هرانا از «ضرب و شتم» شکیلا منفرد، فعال مدنی، به دست تعدادی از زندانیان جرائم عمومی در زندان قرچک ورامین خبر داد.

این خبرگزاری نوشته است که این اتفاق به دلیل «عدم رعایت طرح طبقه‌بندی زندانیان» و جدا نکردن زندانیان سیاسی از زندانیان جرائم عمومی در زندان قرچک ورامین افتاده است.

یک منبع آگاه به خبرگزاری حقوق بشری هرانا گفته است که ضرب و شتم این فعال مدنی روز ۱۷ خرداد «در پی تحریک یکی از کارمندان زندان رخ داده و به دنبال آن تعدادی از زندانیان ضمن فحاشی به خانم منفرد،‌ او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و با درِ قوطیِ تن ماهی مجروح کرده‌اند».

شکیلا منفرد، متولد ۱۳۷۲، شهریور سال گذشته، هنگام خروج از خانه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات سپاه در تهران منتقل شد.

او ابتدا از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام» به ۶ سال زندان و ۴ ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شد، اما این حکم از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران به ۴ سال و ۲ ماه زندان تبدیل شد.

این زندانی سیاسی روز ۱۲ اردیبهشت‌ امسال به زندان قرچک ورامین تبعید شد.


https://twitter.com/amirsydn/status/1402904626769367042


حساب کاربری علم‌الهدی در اینستاگرام مسدود شد

شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، را مسدود کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دفتر امام جمعه مشهد، این اقدام اینستاگرام در پی انتشار چند مطلب مربوط به «درگذشت مصباح یزدی و چند پست دیگر که ارتباطی با موضوعات مقاومت نداشته» انجام گرفته است.

روابط عمومی دفتر آقای علم‌الهدی توضیح بیشتری درباره پست‌های منتشرشده نداده و تنها اعلام کرده که اینستاگرام ابتدا اقدام به حذف این پست‌ها و سپس مسدود کردن صفحه او کرده است.

پیشتر نیز اینستاگرام چند پست منتشرشده درباره قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه را از صفحه امام جمعه مشهد حذف کرده بود.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »