? زنده| وزیر بهداشت: برای حجاج واکسن کرونا تهیه می‌کنیم

 



وزیر بهداشت: برای حجاج واکسن کرونا تهیه می‌کنیم

علی مرعشی٬ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر٬ از قول وزیر بهداشت وعده داد که برای حجاج واکسن کرونا تهیه می‌شود.

در حالی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در بسیاری از کشورها از جمله همسایگان ایران آغاز شده که شهروندان ایران و حتی کادر درمان که در صف مقدم مبارزه با همه‌گیری کرونا قرار دارند، هنوز منتظر تهیه واکسن و شروع واکسیناسیون سراسری توسط دولت کشورشان هستند.

تا کنون میزان محدودی واکسن کرونا از روسیه و چین به ایران وارد شده اما وزارت بهداشت تاکنون توضیحی در خصوص تزریق این واکسن‌ها نداده است.



ابراز نگرانی مدیرکل آژانس از عدم توضیح ایران درباره «کشف مواد اتمی اعلام نشده»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در نشست فصلی شورای حکام آژانس گفت که ایران در مورد پیدا شدن ذرات اورانیوم طبیعی در برخی از سایت‌های از قبل اعلام نشده‌اش «توضیحات معتبری» نداده و این امر «مایه نگرانی فراوان» است.

رافائل گروسی در ادامه گفت که آژانس برنامه راست‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده توسط ایران بر اساس توافق پادمان‌ها را ادامه می‌دهد.

آقای گروسی در ادامه به کشف ذرات اورانیوم با منشأ انسانی و ذرات تحول یافته ایزوتوپی در دو سایت اعلام نشده ایران اشاره کرده و گفت نیاز است ایران بصورت کامل و سریع دربارهٔ منشأ این ذرات توضیح دهد و نگرانی‌ها از صحت و کامل بودن اطلاعات پادمانی که در اختیار آژانس قرار می‌دهد را رفع کند.

به گفته وی بررسی‌ها دربارهٔ فعالیت‌ها و مواد هسته‌ای اعلام نشده ایران ادامه دارد.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد دوشنبه با حضور ۳۵ کشور عضو این شورا در وین آغاز به کار کرد. نشست این شورا در حالی آغاز شد که موضوع ایران و برجام در کانون توجه این نشست قرار دارد.


کرونا در ایران: تعداد قربانیان دوباره سه رقمی شد


شمار تلفات مشکوک پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله از ۱۹ هزار قطعه گذشت

اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد که شمار تلفات مشکوک پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله از ۱۹ هزار قطعه گذشت.

بنابر اعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران روز یک‌شنبه در ادامه تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین‌المللی میانکاله و خلیج گرگان، محیط‌بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست بهشهر و بندر ترکمن، گلوگاه و این اداره کل، لاشه ۸۲۶ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو، مرغابی، کشیم و آبچلیک تلف از سطح ساحل جمع‌آوری و به صورت بهداشتی دفن شدند.

حفاظت محیط زیست مازندران در اطلاعیه خود تاکید کرد که با گذشت ۳۱ روز از آغاز موج جدید تلفات مشکوک پرندگان در این منطقه، تاکنون لاشه ۱۹ هزار و ۵۹ قطعه پرنده جمع‌آوری شده است.



 پروین محمدی، فعال کارگری، به یک سال زندان محکوم شد

پروین محمدی، فعال کارگری، نائب رئیس هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و عضو هیات موسس شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی، به دلیل سخنرانی در تجمع بازنشستگان، به یک سال زندان محکوم شد.

به گزارش اتحادیه کارگران آزاد ایران، پروین محمدی به دلیل پرونده‌ای که سال ۹۶ برایش گشوده شده، به صورت غیابی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است و همزمان حکم جلب و ممنوع الخروجی او نیز صادر شده است.

بنابر این گزارش اتهامات وارد شده به پروین محمدی که به صدور حکم یک سال زندان برای او منجر شده است شامل تبلیغ علیه نظام از طریق ایراد سخنرانی در جمع کارگران بازنشسته حول مطالبات بازنشستگان و نیز مصاحبه درباره آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بوده است.

پروین محمدی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های کارگری و مدنی خود بازداشت و زندانی شده است از جمله ۶ اردیبهشت‌ ۹۸، به همراه تعدادی از فعالین کارگری در پارک جهان‌نمای کرج بازداشت و به یک سال حبس تعزیری محکوم و از آذرماه ۹۸ تا اردیبهشت‌ماه ۹۹ برای تحمل این حکم زندانی شد.

اتحادیه کارگران آزاد ایران اقدام دستگاه قضایی در صدور حکم زندان و جلب پروین محمدی را نتیجه برخورد و «بی قانونی مفرط نهادهای امنیتی» نسبت به کارگران و فعالین کارگری عنوان کرد و افزود که حکم یک سال زندان و حکم ممنوع الخروجی و جلب پروین محمدی درحالی بنابر پرونده‌ سال ۹۶ صادر شده است که او از سال ۹۶ تاکنون دو بار در سال‌های ۹۷ و ۹۸ دستگیر و زندانی شده و در اختیار سیستم امنیتی و قضایی بوده است اما در ارتباط با چنین پرونده‌ای مورد بازجویی یا محاکمه قرار نگرفته و از وجود آن نیز بی‌اطلاع بوده است.

این اتحادیه خواهان لغو فوری این حکم شد و تاکید کرد که «نهادهای امنیتی هر زمان بخواهند فعالان کارگری را دستگیر و زندانی کنند بدون هیچ دلیل و سندی و ظرف چند روز پرونده‌ای قضایی را شکل می‌دهند و برای توجیه، تاریخ چند ساله‌ای را نیز بر آن می‌زنند.


https://twitter.com/twtsadra/status/1366119786539802625


اعلام شکایت جمعی از شهروندان نسبت به اعمال سلول انفرادی

 جمعی از فعالان سیاسی و مدنی صبح امروز دوشنبه یازدهم اسفند ماه، با حضور در دفتر خدمات قضایی نسبت به اعمال سلول انفرادی اعلام شکایت کردند. این شهروندان در دادخواست مشترک خود، با استناد به قوانین جاری و مصرح کشور آورده اند: طبق مقررات داخلی و بین المللی نگهداری متهمین در سلول انفرادی بر خلاف مقررات قانونی و برخلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی و از مصادیق بارز شکنجه و بزه های موضوع مواد ۵۷۰و ۵۷۹قانون مجازات اسلامی می باشد. لذا تقاضای تعقیب کلیه آمرین و عاملین و مامورین و مقامات صادر کننده دستور نگهداری در سلول انفرادی را دارد.”

به گزارش امتداد دربخشی از بیانیه شاکیان آمده است: «علی رغم اعتراضات مدنی و حقوق بشری برای توقف نگهداری متهمان در سلول انفرادی، این رویه همچنان پابرجاست و این در حالی است که نگهداری متهمان در سلول های انفرادی در هیچ کدام از مقررات قانونی پیش بینی نشده است.»

پیش از این هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه نیز پیش تر، در گفت وگویی تاکید کرده بود که بازداشت انفرادی خلاف است. از سوی دیگر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری هم در سال ۸۲ با استناد به اصول ۳۶ و ۳۹ قانون اساسی و ماده ۵۷۹ قانون مجازات اسلامی و بند ۴ ماده ۱۶۹ آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها مبنی بر اعمال مجازات حبس به صورت انفرادی تا یک ماه به عنوان تنبیه انضباطی فرد زندانی خلاف قانون… تشخیص داده می شود.»



تشکیل یک هزار و ۴۰۰ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر

حامد ترکاشوند، از مدیران ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، از تشکیل یک هزار و ۴۰۰ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در کشور خبر داد.

مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، گفت که برای گسترش فعالیت این ستاد «۱۴۰۰گروه جهادی تخصصی امربه معروف ونهی از منکر کشور تشکیل شده است».

ترکاشوند با بیان این‌که هر زمان نامی از امر به معروف آورده می‌شود، بحث عفاف و حجاب مطرح می‌شود، تاکید کرد که یگروه‌های امر به معروف و نهی از منکر، فعالیت خود را علاوه بر حجاب و عفاف، در عرصه‌های گردشگری، هنر، رسانه، اداری، اقتصاد، بهداشت و درمان، تعلیم و تربیت، حقوقی، فرهنگی، کارگری، مبارزه با مفاسد و مهندسی گسترش می‌دهند.



نتانیاهو: حمله به کشتی اسرائیلی کار ایران بود

نخست‌وزیر اسرائیل گفت که حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عمان کار ایران بوده است.

بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه ۱۱ اسفند در گفت‌وگو با رسانه اسرائیلی کان، در مورد حمله هفته گذشته به کشتی خودروبَر اسرائیلی در دریای عمان گفت: «این، کار ایران بود و این امر، واضح است.»

جمعه گذشته، کشتی «ام‌وی هلیوس رِی» یه شرکت اسرائیلی که زیر پرچم باهاما حرکت می‌کرد، در پی سانحه‌ای مشکوک در دریای عمان از چهار نقطه به‌شدت آسیب دید.

مقامات وزارت دفاع آمریکا می‌گویند که این انفجار مرموز به ایجاد چهار حفره در بدنه این کشتی باربری منجر شده‌است.

نخست‌وزیر اسرائیل در مورد مسئول دانستن ایران در این اقدام، جزئیات یا شواهدی ارائه نکرد اما گفت که «ایران بزرگترین دشمن اسرائیل است و من مصمم هستم جلویش را بگیرم. ما در حال هدف قرار دادن آنها در کل منطقه هستیم.»



معاون وزیر بهداشت: کرونای انگلیسی در ایران ۲۰ قربانی گرفت

علیرضا رئیسی٬ معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که ویروس انگلیسی در تمامی استان‌های کشور چرخیده است ، گفت که این ویروس جهش یافته تاکنون ۲۰ قربانی در ایران گرفته است.

او همچنین از شناسایی ۱۸۷ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کشور خبر داد.

رئیسی با تاکید بر اینکه قدرت و سرعت سرایت ویروس کرونای انگلیسی بسیار بالا و قدرت کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از ویروس چینی است٬ افزود : «نباید به هیچ عنوان این ویروس را دست کم گرفت.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی) و (مصطفی) تاج‌زاده را از میان بردارد.» این سخن او گرچه

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی می‌داده است و نظامیان

ادامه »

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید

ادامه »