? زنده| برای «دختر آبادانی» قرار جلب صادر شد

 


بیانیه نزدیک به هفتاد زندانی سیاسی و عقدتی: به ضرب و شتم زندانیان پایان دهید

نزدیک به هفتاد تن از زندانیان سیاسی و عقدتی طی بیانیه‌ای به «ضرب و شتم» زندانیان اعتراض کردند.

در این بیانیه ضمن اشاره به ضرب و شتم افشین شهسواری و حمید منافی در زندان اوین تاکید شده است که «ضرب‌وشتم و جرح زندانیان به دست مأموران سابقه‌ای دیرینه وچندین دهه‌ای دارد.»

به گزارش «زیتون» در ادامه این بیانیه آمده است: «ضرب‌وجرح زندانی، تنها به جسم او آسیب نمی‌رساند بلکه باتحقیری که در خود دارد، روان او را نیز به‌شدت آزار می‌دهد؛ به‌ویژه که اینگونه حمله‌ها با الفاظ رکیک وفحاشی همراه است.»

امضا کنندگان این بیانیه در ادامه تاکید کردند: «فرد زندانی هرکس که باشد و به هردلیلی که زندانی شده باشد، دارای حقوقی است؛ یا باید باشد. حفظ شأن و کرامت انسانی؛ حفظ جان وسلامت روانی و جسمانی ازحقوق اولیه هر زندانی است وزندان‌بانان از صدر تا ذیل وکلان تا خرد، موظف به تأمین و رعایت آن هستند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «ما زندانیان امضاکننده این بیانیه، ضمن محکوم کردن ضرب‌وشتم وجرح زندانیان خواهان پایان دادن به این برخورد ستم‌گرانه وسرکوب‌گرانه هستیم وباجدیت خواسته به حق خود را پیگیری می‌کنیم.»

متن کامل این بیانیه٬ به همراه نام امضا کنندگان آن را اینجا بخوانید.



برای «دختر آبادانی» قرار جلب صادر شد

رجب‌زاده٬ قاضی شعبه ۷ دادیاری آبادان٬ برای «دختر آبادانی» قرار جلب صادر کرد.

فیلم ضرب و جرح دسته‌جمعی یک دختر در محوطه سازمانی بریم آبادان و رفتار مامور حراست در تعرض به او، چند صدهزار بار در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است. ماجرا روز سه‌شنبه ۳۰ مهر اتفاق افتاد و از سوی داریوش معمار، روزنامه‌نگار خوزستانی عمومی شد. در این فیلم یک دقیقه‌ای، دختری بی‌حال، با صورتی خونین روی زمین افتاده و کسانی که اطرافش را گرفته‌اند، مدعی هستند که او با شوکر و چاقو وارد خانه‌شان شده و بچه‌ها را تهدید کرده است.

در  ثانیه‌های آخر این فیلم نیز کارمند حراست پالایشگاه آبادان به این زن جوان تعرض می‌کند.

بیشتر بخوانید: زن معترض «مجنون» است

رجب‌زاده٬ قاضی شبعبه ۷ دادیاری آبادان امروز بدون حضور وکلا و بدون اطلاع ایشان کارمند حراست فیلم،مهدی کاظمی را تبرئه کرده است. او زن معترض در فیلم را با قرار مجرمیت ورود به عنف، ایراد ضرب و جرح و تحریق عمدی جلب و به دادگاه معرفی کرده است.



بنیادشهید: ۱۲۷مسافر هواپیمای اوکراینی را «شهید» اعلام کرد

سعید اوحدی، رییس بنیادشهید نام ۱۲۷نفر از مسافران هواپیمای اوکراینی که پارسال در ایران سرنگون شد، «به‌عنوان شهید» به بنیاد شهید داده شده که مدارک ۷۰نفر از آن‌ها تکمیل شده. 

دی پارسال، در همین‌روزها، هواپیمای مسافری اوکراینی پس‌از برخاستن از تهران، با دو موشک پدافند سپاه، سرنگون شد که بنابر اعلام سازمان‌هواپیمایی‌کشور، در آن‌ماجرا خطای انسانی رخ داد. 



تزریق مرحله دوم واکسن ایرانی در صورت تایید وزارت بهداشت این هفته انجام می‌شود

پسام طبرسی٬ عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا٬ در مورد وضعیت سلامت سه داوطلب اولین مطالعه انسانی فاز یک واکسن ایرانی کرونا گفت که حال عمومی آن ها خوب است.

پیام طبرسی افزود که مرحله بعدی تزریق واکسن ایرانی روی چهار داوطلب انجام می شود.

به گفته این عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا چنانچه وزارت بهداشت روند فعلی را تایید کند، تزریق مرحله دوم این هفته انجام می شود.

طبرسی افزود که هفت روز از اولین تزریق واکسن کرونا به داوطلبان باید بگذرد تا چهار داوطلب بعدی وارد این طرح شوند و در هر مرحله وزارت بهداشت به دقت بررسی های لازم را انجام می دهد و سپس مجوز مرحله بعدی را صادر می کند.

او تعداد نفرات مرحله اول تست انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا را ۵۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۴ نفر واکسن نما و بقیه واکسن را دریافت می کنند و تا پایان طرح مشخص نیست چه کسی واکسن و چه کسی واکسن نما می زند.


بخشی از طاق کسری فرو ریخت


وزارت بهداشت: آلودگی هوا از عوامل افزایش کروناست

سیما لاری٬ سخنگوی وزارت بهداشت! درباره ارتباط آلودگی هوا با افزایش بیماریهای حاد و مزمن تنفسی از جمله کووید-۱۹ هشدار داد.

سیما لاری، در این رابطه توضیح داد آلودگی هوا میزان آسیب پذیری دستگاه تنفسی را افزایش می دهد و به عنوان زنگ خطری جدی برای بیماران مبتلا به بیماری های حاد و مزمن تنفسی و همچنین بیماران قلب و عروقی است. بر اساس مطالعات و شواهد علمی، آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری هایی مانند کووید-۱۹ است./ایلنا


طرح مجلس: افزایش بودجه نیروی قدس سپاه از محل صادرات به عراق

نمایندگان مجلس در طرحی تازه خواستار پرداخت اعتبارات بیشتر به نیروی قدس سپاه از محل صادرات به عراق و تعیین مالیات بر کالاهای آمریکایی وارداتی شدند.

در این طرح که به عنوان «اقدام متقابل» در برابر عملیات کشته شدن قاسم سلیمانی ارائه شده، پیشنهاد شده که یک درصد درآمد حاصل از صادرات بخش دولتی به عراق به نیروی قدس اختصاص داده شود تا این نیرو بتواند از این منبع به کسانی که برای خارج کردن آمریکا از منطقه یا برخورد با عوامل کشته شدن قاسم سلیمانی فعالیت دارند، جایزه بدهد.

بر اساس گزارش منابع دولتی ایران، صادرات غیرنفتی ایران به عراق در هفت ماه اول سالجاری پنج میلیارد دلار بوده است.



اعدام دو زندانی بلوچ دیگر در زاهدان

روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرده است که حکم اعدام دو زندانی بلوچ که توسط نهادهای امنیتی و قضایی ایران به « اقدامات تروریستی» متهم شده بودند، بامداد روز یک‌شنبه، ۱۴ دی ماه اجرا شده است.

در این گزارش اعلام شده که حسن دهواری و الیاس قلندرزهی ۱۶ فروردین سال ۹۳ به همراه مقادیری مواد منفجره و سلاح بازداشت شده و در چند عملیات که منجر به «کشته‌ شدن» ماموران انتظامی و امنیتی شده است، شرکت داشته‌اند.

حمدرضا فقیهی، وکیل این دو متهم پیش از این درباره اعدام آنها هشدار داده بود.

به گفته او الیاس قلندرزهی و‌حسن دهواری ابتدا متهم به «محاربه» بودند که بنابر اظهارات وکیل به اتهام «بغی» تغییر کرد و حکم‌شان در نهایت در دیوان عالی کشور تایید شد.

این دو متهم پیش از این با رد اتهامات وارده اعلام کرده بودند که صرفا به خاطر فعالیت سیاسی سایر اقوام یا اعضای خانواده و برای وادار کردن آن افراد به بازگشت به کشور یا توقف فعالیت به شکل گروگان بازداشت و سپس به اعدام محکوم شدند.

روز گذشته نیز خبر اعدام سه زندانی دیگر در همین زندان منتشر شده بود.



ستاد اجرایی فرمان امام: واکسن کرونای تولید داخل نه چینی است نه کوبایی

حجت نیکی ملکی٬ سخنگوی ستاد اجرای فرمان امام ٬با تاکید بر اینکه واکسن تولید داخل که مرحله تست انسانی را می‌گذراند صد درصد ایرانی است و توسط دانشمندان این کشور ساخته شده٬ ضمن رد شایعات مربوط به مشارکت چین یا کوبا در ساخت این واکسن مدعی شد که «طبق نظرسنجی‌های انجام شده اعتماد مردم به واکسن داخلی بیشتر از نمونه‌های خارجی آن است.»

در حالی که در فاز اول تست انسانی این واکسن تنها به سه تن تزریق صورت گرفته٬ حجت نیکی ملکی در گفت‌وگو با ایلنا درباره میزان ظرفیت تولید واکسن کرونا توسط شرکت دارویی زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: کمتر از ۴۰ روز دیگر خط تولید ۱.۵ میلیون دوز ماهیانه به بهره برداری می‌رسد و کمتر از ۶ ماهه دیگر خط تولید ۱۲ میلیون دوز در ماه راه به بهره برداری می‌رسانیم.



سردار نقدی: در ۳۰ سال گذشته تنها ۱۷ میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده‌ایم

محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران مدعی شده است که جمهوری اسلامی در ۳۰ سال گذشته «۱۷ میلیارد دلار برای همه فعالیت‌ها از جمله دیپلماسی، کار فرهنگی و دفاعی در منطقه هزینه کرده است.»

این در حالی است که هفته گذشته خبری مبنی بر پرداخت ۲۲ میلیون دلار تنها در یک مرتبه و در چمدان از سوی قاسم سلیمانی به حماس منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید: حفظ عمق استراتژیک با پول‌های «سیاه»

او که شامگاه شنبه ۱۳ دی‌ماه در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، با دفاع از حضور ایران در جنگ سوریه، گفت «وضع آنها بحرانی بود» و باید «به آنان کمک می‌کردیم.»

در سال‌های گذشته درباره هزینه‌های ایران در منطقه اعداد و ارقام متفاوتی از سوی مسئولان حکومت مطرح شده است.

اوایل مهرماه امسال علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه گفت هزینه نظامی جنگ ایران و عراق، ۱۹.۶ میلیارد دلار است و هزینه نظامی ایران در طول ۱۴ سال گذشته، «بسیار کمتر» از هزینه جنگ بوده ولی عدد خاصی را اعلام نکرد و گفت رقم دقیق را به خاطر ندارد.

از سوی دیگر، اردیبهشت امسال حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، در گفت‌وگو با وب‌سایت اعتمادآنلاین هزینه حضور حکومت ایران صرفا در کشور سوریه را بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار اعلام کرد.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »