? زنده| عیسی کلانتری به دادسرای کارکنان دولت احضار شد

 



عیسی کلانتری به دادسرای کارکنان دولت احضار شد

عیسی کلانتری٬ معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست٬ به دادسرای کارکنان دولت احضار شد.

این احضاریه پس از انتشار سخنان کلانتری در خصوص آیت‌الله خمینی و ریشه های انقلاب اسلامی در مصاحبه با عبدی مدیا، منتشر شد. او در این مصاحبه گفته بود بنیانگذار انقلاب اسلامی فرزند خلف امریکا بود. هرچند معاون رییس جمهوری پس از مدتی از اظهارات خود عقب نشینی و عذرخواهی کرد٬ اما از او شکایت شد.

بنابراین گزارش کلانتری به شعبه هفتم دادسرای کارکنان دولت احضار وبه دلیل آنچه توهین به بنیانگذار انقلاب اسلامی قلمداد گردیده تفهیم اتهام گردید و با قرار تامین آزاد شد.



شهیندخت مولاوردی به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد

شهیندخت مولاوردی، معاون سابق امور زنان و خانواده رییس‌ جمهوری، بر اساس رای بدوی دادگاه به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران٬ خبر از آن داد که پرونده مولاوردی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی مطرح بوده و او در دو اتهام جداگانه بابت «در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده» به دو سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش ماه حبس محکوم شده است.

خبرگزاری فارس همچنین گفته است که خانم مولاوردی در دادگاه کیفری ۲ تهران نیز به «اتهام تشویق به فساد و فحشا و ترغیب افراد به انحرافات جنسی» محکوم شده، ولی جزئیات حکم او را منتشر نکرده است.

شهیندخت مولاوردی در دولت اول حسن روحانی معاون امور زنان و خانواده بود.

او در دولت دوم روحانی به عنوان دستیار رئیس ‌جمهوری در امور حقوق شهروندی منصوب شد ولی آذر سال ۹۷،‌ به دنبال اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مشاعل دولتی از سمت خود استعفا کرد.

شهیندخت مولاوردی که طرح این اتهامات و تشکیل پرونده علیه خودش را خلاف قانون می‌داند، روز ۲۳ تیرماه امسال در نامه‌ای سرگشاده به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، شیوه اطلاع‌رسانی درباره پرونده قضایی خود را «غلط» و اسباب «تاسف» خوانده و نوشته بود که «رسانه‌هایی خاص» از صدور کیفرخواست علیه وی خبر داده‌اند، «بدون آن که قبلا کیفرخواست به متهم ابلاغ شده باشد».

او همچنین در واکنش به حکم محکومیت خودش به ۳۰ ماه حبس، گفته است: «تا ۲۰ روز فرصت تجدیدنظر هست و درخواست تجدیدنظر می‌کنم».



شورای ‌عالی امنیت ملی: طرح مجلس مصوبه شورای عالی بود

دبیرخانه شورای‌عالی امنیت‌ملی درباره جنجال‌ها بر سر مصوبه مجلس برای برنامه‌ هسته‌ای کشور بیانیه داده و اعلام‌کرده: «این قانون مساله خاصی به زیان مصالح ملی ایجاد نمی‌کند و، آنچه برخلاف مصالح ملی است، همین جنجال‌ها است که شأن و جایگاه نهادهای قانونی کشور را خدشه‌دار می‌کند و به وحدت و انسجام ملی خسارت می‌زند.»

دراین بیانیه آمده: «مجلس  الزامی برای گرفتن موافقت دبیرخانه و دستگاه‌های دیگر نداشته مگر آن‌چه در چارچوب قانون اساسی و شرع مقدس، رعایت آن توصیه شده و ازسوی شورای نگهبان نظارت شده»

شورای‌عالی امنیت‌ملی از آن‌چه حرف‌ها و رفتارهای جناحی بر سر این قانون یا استفاده ابزاری، سیاسی و جناحی از «ارزش‌های عالی نظام و انقلاب به ویژه شهادت محسن فخری‌زاده» خوانده انتقاد کرده. 

منتقدان مصوبه مجلس، ازجمله برخی از مقام‌های ارشد دولت، یا این قانون را به ضرر امنیت ملی می‌خوانند یا می‌گویند که مجلس برخلاف قانون‌اساسی در مساله هسته‌ای دخالت کرده و دخالت برنامه هسته‌ای کشور در زمره وظیفه‌های شورای‌عالی امنیت‌ملی است.

مجلس اخیرا تصویب کرد دولت بر سطح و حجم غنی‌سازی بیفزاید و اگر تحریم‌های ایران برداشته نشود، تا دوماه دیگر دولت به بازرسی‌های بین‌المللی از تاسیسات‌هسته‌ای پایان دهد. 



ترکیه دیوار مرزی ۸۱ کیلومتری با ایران را تکمیل کرد

وزیر کشور ترکیه از تکمیل دیوار مرزی ۸۱ کیلومتری با ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه  طی پیامی توئیتری از تکمیل دیوار مرزی ۸۱ کیلومتری با ایران خبر داد.

او تصاویری از این دیوار را در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرده است.

سویلو در حالی خبر از تکمیل ساخت این دیوار مرزی می‌دهد که مقام‌های ترکیه پیش از این اعلام کرده بودند که این دیوار مرزی۱۱۴ کیلومتر طول دارد.



درخواست سازمان ملل برای آزادی فعالان محیط زیست زندانی

اینگر اندرسن، رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل، در توییتی به مناسبت روز جهانی یوزپلنگ، خواستار آزادی فعالان محیط زیست زندانی در ایران شد.

اندرسن با اشاره به تلاش‌های نیلوفر بیانی، از کارکنان سابق این سازمان و سایر همکاران حامی محیط زیست او برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، یک بار دیگر از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا آنها را آزاد کند.

نیلوفر بیانی، فعال محیط زیست و کارشناس موسسه حیات وحش پارسیان بود. این فعال محیط زیست، هم‌اکنون، در حال گذراندن ده سال حکم حبس خود به اتهام جاسوسی است.

او همکارانش در موسسه حیات وحش پارسیان، متهم شدند که با استفاده از دوربین‌‌های عکس‌برداری از یوزپلنگ، اقدام به تصویربرداری از سایت‌های موشکی سپاه کرده و اطلاعات این سایت‌ها را در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی خارجی قرار داده‌اند.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »